#5 Jeśli masz odnieść sukces w sprzedaży, naucz się robić to czego się boisz

Jeśli na myśl o kolejnej rozmowie z klientem odczuwasz dyskomfort i lęk związany z odrzuceniem, to mam dla Ciebie dobrą informację – wszystko z Tobą w porządku! Lęk przed odrzuceniem to zdrowy mechanizm, który ma chronić nas przez niebezpieczeństwem. Wszyscy posiadamy mózg składający się z trzech ewolucyjnych warstw struktur mózgowych: mózg gadzi (pień mózgu i śródmózgowie), mózg ssaczy (układ limbiczny), mózg naczelnych (kora mózgowa).

Mózg gadzi jest najstarszą formą strukturalną i odpowiada za mechanizm “walcz albo uciekaj”. Gdy w dawnych czasach ludziom na każdym kroku groziło niebezpieczeństwo np. dzikie zwierzęta, warunki atmosferyczne, ataki obcych plemion, musieli oni być ciągle na baczności, a w sytuacji zagrożenia ich mózg wysyłał krótki sygnał: walcz (jeśli czujesz, że wygrasz) lub uciekaj (jeśli czujesz, że nie masz szans na zwycięstwo).

Ten mechanizm działa do dziś, mimo iż zmieniły się czasy i już nie musimy uciekać przed tygrysami szablozębnymi, ale każda stresująca sytuacja nadal wywołuje ten sam mechanizm: walcz lub uciekaj.

Rozmowa z klientem może być dla Ciebie stresująca i wywoływać lęk, przed którym najchętniej uciekasz, ale w tym właśnie tkwi sekret, aby świadomie zostać i “walczyć”, konfrontować się ze swoim lękiem. Jeśli zrobisz to raz, drugi, dziesiąty, setny, to strach nie zniknie, ale okaże się, że nie jest już silniejszy od Ciebie i będziesz mógł działać pomimo jego obecności.

Wskazówka 5: Każdego dnia wyjdź choć raz poza swoją strefę komfortu.

5


Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *