Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Dino i Inpost z innymi wizjami e-commerce

Jakiś czas temu Polska marka sieci sklepów spożywczych Dino zapowiedziała wejście na rynek e-commerce. Firma upatruje w tym swój rozwój. Przeciwnego zdania jest prezes InPostu Rafał Brzoska, który stwierdził, że e-commerce w sieciach spożywczych to ciemna droga do nikąd.

Dino i InPost to dwie firmy, które obecnie zdominowały rynek Polski w najnowszym zestawieniu Forbsa. Dino, plasuje się obecnie, na 1 pozycji (36 206 mln PLN) a InPost na 2 (33 418 mln PLN). Na tę chwilę przedsiębiorstwa zupełnie inaczej widzą udział sklepów spożywczych w usługach e-commerce.

Dino w pogoni za Biedronką w e-commerce

Dino jakiś, czas temu wykupiło 75% udziałów od spółki eZebra.pl wynoszące aż 61 milionów PLN. Portal zajmuje się głównie sprzedażą kosmetyków. Artykuły prosto z internetowej drogerii mają być swoistym uzupełnieniem oferty marki Dino.

Polska marka dzięki takim działaniom ma doganiać konkurencyjną Biedronkę. O planie budowania polskiego e-commerce wypowiedział się także Michał Krauze dyrektor finansowy Dino. – Handel internetowy to przyszłość i zamierzamy stopniowo budować nasze kompetencje w tym obszarze. – mówi podczas telekonferencji dla inwestorów.

Rafał Brzoska – Nie idźcie tą drogą

Z decyzjami polskich dyskontów nie zgadza się prezes InPostu Rafał Brzoska. Uważa on, że tego typu usługi nie mają w Polsce przyszłości. Jego zdaniem dostarczanie produktów spożywczych, do domu klienta nie ma żadnego sensu. Wiąże się ono tylko z olbrzymimi kosztami finansowymi.

Zwraca on również uwagę na to, że świat idzie w kierunku ekologii. – Sam nigdy nie korzystałem z usługi instant food delivery. Wyobraźmy to sobie: mamy ochotę na chipsy o konkretnym smaku, którego akurat brakuje w domu. Wchodzimy w aplikację, zamawiamy produkt, a następnie ktoś musi pokonać sporą odległość, paląc paliwo i tracąc pieniądze na dostawie. Świat idzie w zupełnie innym kierunku! Rośnie świadomość ekologiczna i odpowiedzialność konsumencka. – mówi prezes InPostu.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy