W przyszłości obie firmy telemarketingowe całkowicie się połączą i będą działać pod marką Conectart. Oczekuje się, że rebranding zostanie zakończony do końca tego roku i obejmie zarówno stronę internetową, media społecznościowe, jak również lokalizacje operacyjne. Conectart zatrudnia obecnie ponad 1500 pracowników w Czechach, a dzięki najnowszemu przejęciu pozyskał 100 telemarkerów na Słowacji i 150 w Polsce.
Contact Center[1] w Czechach i Polsce bardzo dobrze prosperują, a branża wciąż się rozwija, oczekuje się że łączne przychody przekroczą 1 miliard dolarów do 2025 roku. Sama Polska stała się w ostatnich latach jednym z kluczowych miejsc outsourcingu usług contact center dla klientów zagranicznych. W kraju działa obecnie ponad 200 call center[2], zatrudniających ponad 300 000 pracowników.
– Naszą długoterminową strategią jest ekspansja Conectart na kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki przejęciu Simio udało nam się rozszerzyć działalność na Polskę i Słowację. Śmiem twierdzić, że dzięki innowacjom cyfrowym i wykorzystaniu sztucznej inteligencji, wnosimy do tych krajów know-how, które sprawi, że maksymalnie wykorzystamy potencjał tamtejszych call center. Polska ma cztery razy więcej mieszkańców niż Czechy, więc spodziewamy się wykładniczego wzrostu ilości obsługiwanych klientów – mówi Petr Studnička, CEO Conectart. Potencjał outsourcingu Contact Center jest wciąż niewykorzystany. Wielkość globalnego rynku contact center osiągnęła w 2020 roku prawie 340 mld USD. Prognozuje się, że do 2027 roku wartość ta wzrośnie do 496 mld USD4.
Simio koncentruje się głównie na klientach z sektora telekomunikacyjnego, wydawniczego, energetycznego, bankowego i ubezpieczeniowego. Wśród nich są tacy giganci jak operatorzy komórkowi T-Mobile i O2, Słowacki Bank Oszczędnościowy i wielu innych. Polska firma została założona w 2012 roku, ale ma również doświadczenie w Czechach i Słowacji.
– Z ufnością przekazuję Simio silnej i dynamicznej organizacji, jaką niewątpliwie jest Conectart. Wierzę, że pod kierownictwem Petra Studnički firmę czeka wzrost i dalszy rozwój usług. Wraz ze sprzedażą spółki, moja kadencja w firmie dobiegnie końca, a ja skupię się na innych wyzwaniach – wyjaśnia obecny właściciel i CEO Simio, Petr Haupt.
Największe czeskie call center Conectart należy do portfela funduszu GPEF III z grupy Genesis Capital od maja 2020 r.
– Od prawie 25 lat z powodzeniem pomagamy środkowoeuropejskim firmom o dużym potencjale wzrostu. Conectart to dynamiczna firma, która dołączyła do naszego portfela trzy lata temu ze strategią ekspansji regionalnej. Cieszymy się, że wraz z zespołem zarządzającym byliśmy w stanie zrealizować tę strategię – skomentował Martin Viliš, partner Genesis Capital Equity odpowiedzialny za przejęcie.
Oprócz międzynarodowej ekspansji, Conectart skupia się obecnie na inwestowaniu w najnowsze technologie; była jedną z pierwszych firm na świecie, która wdrożyła model językowy ChatGPT[3]-3.5 do rutynowej obsługi klienta za pośrednictwem helpdesku. Niedawno Conectart rozpoczął wdrażanie własnego asystenta głosowego IVR[4] w celu usprawnienia wewnętrznej komunikacji i procesów.