Vee S.A.: coraz bliżej do miliona minut miesięcznie

Vee S.A. specjalizująca się w w pełni automatycznych rozwiązaniach contact center[1] opartych na sztucznej inteligencji, opublikowała dane za maj 2025 r., potwierdzając dalszy wzrost wolumenów obsługi klientów biznesowych. Firma dostarcza zaawansowane technologicznie usługi telefonicznej obsługi procesów, które – bez udziału konsultantów – rywalizują jakością z tradycyjnymi działami contact center.

Kluczowe wskaźniki za maj 2025:

MPC (Minutes of Processed Conversations):
29,0 tys. minut na dzień roboczy (609,8 tys. minut w maju)

Liczba spraw obsłużonych:
45,8 tys. na dzień roboczy (961,3 tys. w całym miesiącu)

W porównaniu z kwietniem 2025 r. Vee odnotowała wzrost liczby spraw zarówno na poziomie dziennym, jak i miesięcznym o 0,73%, a wynik MPC wzrósł o 4,10% w tych samych ujęciach. Spółka przypisuje te wzrosty przede wszystkim projektom realizowanym dla klientów z sektorów ubezpieczeniowego, bankowego, finansowego, medycznego, przewozowego i energetycznego.

Zależność przychodów od wolumenów MPC

Zarząd Vee podkreśla, że na łączny wynik MPC składają się zarówno rozmowy w trybie produkcyjnym, jak i komercyjne proof of concept (POC), co ma wpływ na rozliczane stawki za minutę. Spodziewane przychody z tego segmentu będą rosły lub maleć proporcjonalnie do zmian MPC, z dopuszczalnym odchyleniem do ±15% od wskaźnika MPC. W 2024 r. sprzedaż minut (wskaźnik MPC) odpowiadała średnio za 93% całkowitych miesięcznych przychodów Vee.

Rozszerzenie modelu rozliczeń i nowe metryki

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie alternatywnymi modelami rozliczeń, Vee wprowadziła ofertę bazującą na liczbie spraw obsłużonych, niezależnie od czasu rozmowy. Dlatego od teraz spółka będzie raportować średnią liczbę obsłużonych spraw na dzień roboczy, uwzględniając zmienną liczbę takich dni w miesiącu. W przyszłości Vee planuje skupić się na mierzeniu skuteczności biznesowej nie przez długość, lecz przez efekty obsługi.

Dodatkowo, do przychodów spółki zaliczane są opłaty za „setup” – licencje i prace wdrożeniowe, rozliczane w formule fixed price lub success fee. Ze względu na dużą zmienność przychodów z innych segmentów, Vee nie podaje ich wartości poza informacjami zawartymi w raportach okresowych.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *