Dubaj “surowo” karze firmy za naruszenia przepisów telemarketingowych

W ramach zdecydowanej walki z uciążliwymi połączeniami telefonicznymi Dubaj nałożył kary finansowe o łącznej wartości 8 milionów AED (około 2 milionów dolarów) na 159 firm, które nie przestrzegały nowych przepisów telemarketingowych. Jest to pierwsza w emiracie tak szeroko zakrojona akcja egzekwowania regulacji dotyczących telemarketingu.

Nowe zasady, wprowadzone w sierpniu 2024 roku, zakazują firmom dzwonienia do osób wpisanych do krajowego „rejestru osób, do których nie wolno dzwonić” oraz ograniczają godziny wykonywania połączeń marketingowych do przedziału 9:00–18:00.

Działania egzekucyjne wobec firm

Korporacja Dubaju ds. Ochrony Konsumentów i Sprawiedliwego Handlu początkowo ostrzegła 174 firmy, jednak 159 z nich nie zastosowało się do wytycznych, co skutkowało nałożeniem grzywien. Nowe przepisy obejmują wszystkie firmy działające w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w tym te funkcjonujące w specjalnych strefach ekonomicznych.

Według władz emiratu, wprowadzone regulacje mają na celu wspieranie planów gospodarczych Dubaju, które koncentrują się na przyciąganiu inwestycji, przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony konsumentów i promowaniu uczciwych praktyk biznesowych.

Telemarketerzy przenoszą się do mediów społecznościowych

Pomimo zaostrzonych przepisów, eksperci branżowi wskazują, że telemarketerzy mogą coraz częściej korzystać z alternatywnych form kontaktu, takich jak media społecznościowe i komunikatory internetowe, w tym WhatsApp.

Niechciane połączenia telefoniczne, zwłaszcza od firm z sektora nieruchomości, handlu oraz kryptowalut, wciąż stanowią przedmiot licznych skarg konsumentów. Wiele firm korzysta z zewnętrznych platform do prowadzenia kampanii telemarketingowych, co często utrudnia ich identyfikację i skuteczne egzekwowanie przepisów.

Badania przeprowadzone przez Insight[2] Discovery w zeszłym roku wykazały, że zawody związane z telemarketingiem, w tym pracownicy call center[1] oraz wystawcy kart kredytowych, należą do najmniej zaufanych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nowe regulacje mogą przyczynić się do poprawy postrzegania branży oraz wzmocnienia ochrony prywatności konsumentów.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Insight. pojęcie, które odnosi się do uzyskania głębszego zrozumienia lub wglądu w jakieś zagadnienie, problem, sytuację lub zjawisko. Jest…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *