Neonet wraz z początkiem roku zwalnia pracowników

Polska sieć detaliczna z Wrocławia podejmuje kolejne kroki w procesie restrukturyzacji firmy. W najnowszym oświadczeniu Neonet zakomunikował redukcję etatów w centrali i likwidację, niektórych sklepów.

Firma Neonet stara się nadal uporać ze swoimi demonami z roku 2023. Szefostwo walczy z postępującym zadłużeniem oraz rosnącymi problemami i zapowiada znaczną redukcję etatów w centrali. Jednakże zapewnia nadal, że klienci nie odczują problemów firmy na własnej skórze, a wszelkie procesy zakupowe będą sprawnie i terminowo realizowane.

Neonet redukuje etaty

Redukcja etatów w polskiej sieci detalicznej ma objąć łącznie 80-100 pracowników centrali i likwidowanych sklepów. Program zwolnień ma natomiast zapewnić byłym pracownikom: 

  • Odprawę, której wysokość będzie zależna od stażu pracy,
  • Pracownicy będą mieli zachowany okres wypowiedzenia, określony prawem i zapisami umowy,
  • Zostaną oni objęci programem outplacementowym. Dzięki, któremu, otrzymają pomoc w przygotowaniu CV i symulację przyszłych rozmów rekrutacyjnych. Dodatkowo najlepsi pracownicy zostaną poleceni firmom rekrutacyjnym,
  • Otrzymają dodatkowy pakiet wsparcia od Powiatowego Urzędu Pracy. 

    Neonet w oświadczeniu również zaznacza że część pracowników zostanie przeniesiona do GK Neonet.

    – Dodatkowo w ramach podejmowanych działań realizowana jest likwidacja wybranych sklepów stacjonarnych w sieci NEONET. Taki proces już się rozpoczął i część sklepów została lub w najbliższych miesiącach zostanie zamknięta. Wszyscy pracownicy zamykanych sklepów stacjonarnych również objęci są programem wspierającym obejmującym m.in. gwarancję odprawy oraz program outplacement’owy. – pisze w oświadczeniu.

    Na razie nie ma konkretnego stanowiska sieci, jakie dokładnie sklepy zostaną zlikwidowane. Natomiast możemy, spodziewać się, że będą to lokale w miejscach, których ich utrzymanie stanowi spory wydatek dla firmy (centra handlowe w małych miastach).

    REKLAMA

    Klienci mogą spać spokojnie

    Neonet uspokaja również w swoim oświadczeniu klientów, zapewniając ich, że problemy firmy nie przełożą się na płynność procesu zakupowego.

    Oświadczenie Neonet do klientów:

    Proces restrukturyzacyjny w dalszym ciągu nie wpływa i nie wpłynie na trwające i przyszłe procesy zakupowe Klientów sieci NEONET, nabywających produkty w sklepach stacjonarnych oraz za pośrednictwem strony internetowej. W przypadku, jeżeli Klient nabył produkt w likwidowanym sklepie, ma do dyspozycji kilka możliwości zgłoszenia reklamacji. Jeżeli w toku realizacji reklamacji podjęta zostanie decyzja o zabraniu sprzętu, wówczas to NEONET zajmuje się całym procesem odbioru urządzenia od Klienta a następnie zwrotu urządzenia pod wskazany adres.

    Add a comment

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *