Generali przejmuje 4LifeDirect

4LifeDirect to innowacyjna firma zajmująca się dystrybucją ubezpieczeń na życie, znana z pionierskiej metody sprzedaży bezpośredniej w Polsce. Operacja jest w pełni zgodna z planem Generali “Lifetime Partner 24: Driving Growth”, poprawiając profil działalności i rentowność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Generali CEE Holding, spółka matka spółek zależnych Generali w Europie Środkowo-Wschodniej, osiągnęła porozumienie w sprawie zakupu 100% udziałów w 4LifeDirect, firmie zajmującej się dystrybucją ubezpieczeń na życie w Polsce. Przejęcie to stanowi kolejny etap współpracy zapoczątkowanej w 2020 r., w ramach której 4LifeDirect został dystrybutorem ubezpieczeń na życie Generali w Polsce.

Transakcja jest w pełni zgodna ze strategią Generali “Lifetime Partner 24: Driving Growth”, poprawiając profil działalności i rentowność ubezpieczeń na życie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz umacniając pozycję Grupy w Polsce, która jest rynkiem rozwijającym się.

Przejęcie autorskiego systemu informatycznego 4LifeDirect i ich najlepszej w swojej klasie wiedzy w zakresie analizy danych, stanowi krok naprzód dla Generali CEE w celu przyspieszenia innowacji w zakresie technologii cyfrowych.

  – Transakcja ta podkreśla zaangażowanie Grupy w Polsce i jest w pełni zgodna z planem Generali “Lifetime Partner 24: Driving Growth”, w ramach którego poprawiamy profil naszego biznesu życiowego i ogólną rentowność w Europie Środkowo-Wschodniej – komentuje Jaime Anchústegui, CEO Generali International.

4LifeDirect jest wyróżniającą się na polskim rynku platformą sprzedaży bezpośredniej, która dzięki odpowiednio zorganizowanemu call center[1] daje unikalne możliwości sprzedaży ubezpieczeń na życie w tym kanale. Od pandemii obserwujemy wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniami na życie, a kanał direct staje się jej ważnym elementem nie tylko w bezpośredniej relacji z klientami, ale także wykorzystywany jest przez pośredników. Dlatego zdecydowaliśmy się na przejęcie 4LifeDirect, co pomoże nam również w prowadzeniu działalności w Europie Środkowo-Wschodniej. – komentuje Manlio Lostuzzi, Generali International CEE Regional Officer and CEO of Generali CEE Holding B.V.

Ważnym powodem, który wpłynął na naszą decyzję o przejęciu 4LifeDirect jest doświadczony, stabilny i kompetentny zespół. Cieszymy się, że staje się on częścią naszej Grupy. Autorski system informatyczny, dopracowywany w czasie, łączy procesy sprzedażowe, posprzedażowe i likwidacji szkód oraz jest zintegrowany z platformą CRM[2]. Dzięki wymianie doświadczeń będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów, oferując im ubezpieczenia na życie tam, gdzie tego oczekują. – dodaje Roger Hodgkiss, CEO of Generali Poland.

Specjalizująca się w bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń na życie spółka 4LifeDirect działa w Polsce od 2009 roku. W 2020 r., w związku z Brexitem, portfel 80 000 polis na życie został przeniesiony z Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited do Generali Życie TU SA. 4LifeDirect kontynuował obsługę przejętych klientów, stając się w lipcu 2020 r. agentem ubezpieczeniowym Generali Życie. Jako część międzynarodowej grupy 4Life, firma działa w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

Połączenie sił z Generali Polska to dla nas ekscytujący rozdział. Nasz doświadczony zespół jest ważnym elementem tego przejęcia. Cieszymy się, że dołączamy do międzynarodowej i rozpoznawalnej marki, której wartości są spójne z naszymi wartościami. Bardzo ważni są dla nas również ludzie – zespół Generali Polska, z którym już mieliśmy okazję się zżyć i zaprzyjaźnić przez ostatnie lata. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Generali Polska, która z pewnością zaowocuje wzbogaceniem naszej oferty dla klientów i dopasowaniem rozwiązań w zakresie ubezpieczeń na życie do ich zmieniających się potrzeb – podsumowuje Katarzyna Jedynak, Dyrektor Zarządzająca 4LifeDirect.

Transakcja ta nie wymaga żadnej aktywności od dotychczasowych klientów. Wszystkie umowy ubezpieczenia zawarte za pośrednictwem 4LifeDirect pozostają bez zmian. Przejęcie 4LifeDirect podlega zwyczajowym warunkom, w tym wymaga odpowiednich zgód organów regulacyjnych oraz ochrony konkurencji.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *