Amerykański start-up Hyperplane zajmuje się budowaniem, modelu podstawowego AI, który miałby analizować dane klientów. Na ich podstawie przewidywałby on zachowania konsumentów oraz ich przyszłe działania względem macierzystego banku? Czy zbliża się rewolucja w bankowości?
Na pewno jest to nowy powiew świeżości. Start-up z San Francisco ambitnie podchodzi do realizacji swoich planów i już teraz uzyskuje 6 milionów dolarów od inwestorów w obecnej rundzie finansowej. Wierzą oni, że start-up jest, w stanie pomóc bankom, w wykorzystywaniu danych do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń dla ich klientów.
– Jednym z argumentów, których używam, sprzedając technologię bankom, jest to, że dane, które te banki posiadają na mój temat jako klienta, są znacznie bardziej podatne na wykrycie moich zachowań niż te, które mają Google czy Facebook. Banki wiedzą, do jakich restauracji chodzę i do jakiego sklepu spożywczego chodzę. Jeśli odbiorę Ubera wiedzą, jaka jest przystępna cena. – mówi Felipe Lamounier współzałożyciel start-upu.
Szeroki wachlarz usług AI
Start-up, aby w pełni przeanalizować doświadczenia klientów, oferuje bankom dwa moduły. Jeden z nich pozwala na budowanie segmentów, odbiorców, natomiast drugi wizualizuje potencjalnych klientów banku. Hyperplane w swoim asortymencie usług posiada również model Mandelbrot LLM. Pozwala on na przewidywanie, kiedy klient może odejść z banku albo czy traktuje go jako swój główny.
Hyperplane na obecną chwilę współpracuje z kilkunastoma bankami z Brazylii, gdzie odnosi zawrotne sukcesy. Według informacji, które przekazał start-up, ich technologia zwiększyła wolumen transakcji neobanku w Brazylii aż o 46%. Dodatkowo firma planuje już niedługo ruszczyć z ekspansją na rynek USA.
– W ostatniej dekadzie Brazylia doświadczyła ważnego ruchu prokonkurencyjnego, a dziś widzimy ekosystem chętny do przyjmowania nowych technologii. Chmura Hyperplane może być skalowana na różnych rynkach przy niewielkim wysiłku, a wkrótce ogłosimy nasze pierwsze partnerstwa w USA. – zaznacza Lamounier.