PKO Bank Polski został wyróżniony jako jeden z liderów w zakresie zapewniania wyjątkowych doświadczeń klientom. W prestiżowym rankingu Customer Experience[1] (CX[2]), przeprowadzonym przez renomowaną firmę badawczą Forrester, bank zajął drugie miejsce w Polsce, co czyni go jednym z najlepszych pod względem satysfakcji klientów.
W badaniu „The Poland Banking CX Index Rankings” PKO Bank Polski uzyskał wysokie oceny za poziom zrozumienia potrzeb swoich klientów. – W PKO Banku Polskim nieustannie inwestujemy w rozwój naszych usług i technologii, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów – podkreśla Michał Korszeń, dyrektor Departamentu Klienta Detalicznego i Firm w PKO Banku Polskim. – To dziesiątki większych i setki mniejszych wdrożeń, aby korzystanie z naszych usług było wygodne, oferta była prosta i atrakcyjna, komunikacja zrozumiała – aby ułatwiać codzienne życie – dodaje Korszeń, dziękując pracownikom i klientom za współpracę.
Sukces w Polsce i Europie
Nie tylko na rodzimym rynku PKO Bank Polski zdobywa uznanie. W europejskim rankingu „The European Banking CX Index Rankings”, obejmującym 60 banków z różnych krajów, PKO Bank Polski uplasował się na wysokim siódmym miejscu. Badanie objęło odpowiedzi od ponad 18 tysięcy klientów z ośmiu europejskich państw, w tym z takich krajów jak Niemcy, Włochy, Szwecja czy Wielka Brytania. Tym samym, PKO Bank Polski wyprzedził wiele renomowanych banków europejskich, co świadczy o jego silnej pozycji na międzynarodowej arenie.
Wysokie wyniki wskaźnika lojalności klientów
PKO Bank Polski zdobył także wysokie uznanie w rankingu Net Promoter Score (NPS[3]), który mierzy lojalność klientów i ich skłonność do polecania usług banku innym. W zestawieniu „The European Banking Net Promoter Rankings” bank uplasował się na drugim miejscu w Polsce, osiągając wynik NPS na poziomie 24,9 punktów, co znacznie przewyższa średnią krajową wynoszącą 17,2 punktów. Wynik ten świadczy o wysokim zaufaniu, jakim klienci darzą bank oraz ich gotowości do polecenia jego usług.
Raport Forrestera pokazuje, że PKO Bank Polski wyróżnia się na tle konkurencji, oferując klientom bezpieczne i komfortowe środowisko, szczególnie w swoich oddziałach. To kolejny sukces, który dowodzi, że strategia banku, opierająca się na inwestycjach w nowoczesne technologie i dbałości o klienta, przynosi oczekiwane efekty.