Podczas ostatniego webinaru, Droba podkreślił, że firma nie planuje gwałtownych zmian cenowych, jak miało to miejsce w poprzednim roku, lecz skupi się na optymalizacji planów abonamentowych i zarządzaniu cennikiem.
Inicjatywy mające na celu wzrost ARPU[1] obejmują między innymi poprawę jakości bazy klientów, co wiąże się z eliminacją nierentownych kont, oraz usprawnienie działań w ramach poszczególnych planów abonamentowych. Droba wskazał również na zmiany w sposobie korzystania z narzędzia i wprowadzanie nowych, angażujących funkcjonalności.
Na koniec grudnia 2023 roku, ARPU produktu LiveChat osiągnęło poziom 156,4 USD, co stanowi niewielki spadek w porównaniu do 156,7 USD na koniec września 2023 roku i 160,7 USD rok wcześniej.
Firma Text, która jest jednym z czołowych światowych dostawców oprogramowania “live chat[2] dla biznesu”, zauważa brak znaczącego wzrostu liczby klientów, co wynika przede wszystkim z trudnego otoczenia rynkowego wpływającego na segment małych i średnich przedsiębiorstw. Liczba płacących klientów LiveChat wzrosła zaledwie o 19 na koniec kwartału, osiągając liczbę 37 857.
Mimo tych wyzwań, firma ma duże nadzieje związane z produktem ChatBot, gdzie ARPU wzrosło do 132,4 USD z 126,6 USD na koniec września 2023 roku i 115,1 USD rok wcześniej.
Droba zaznaczył, że Text pracuje również nad nowymi źródłami przychodów, o których spółka zamierza informować w najbliższych kwartałach. Text, znany wcześniej jako LiveChat Software, zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2014 roku.