KAS uruchomiła wspólną infolinię dla Urzędów Skarbowych

Już w ubiegłym roku informowaliśmy, że Krajowa Administracja Skarbowa przeprowadzała testy nowej infolinii dla podatników Urzędów Skarbowych. Testy dobiegły końca i wypadły znakomicie, bo już od jutra infolinia będzie działała na stałe.

Od środy, 3 stycznia, mieszkańcy m.in. Podlaskiego będą mieli dostęp do jednej centralnej infolinii obsługującej wszystkie urzędy skarbowe w regionie. Nowo uruchomiony numer telefonu, 22 460 59 90, pozwoli na łatwiejsze i szybsze uzyskiwanie informacji podatkowych, a także na rezerwację wizyt w urzędzie.

Nowość stanowi możliwość potwierdzenia tożsamości za pomocą telePINu podczas rozmowy. Jak wyjaśnia Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), ta funkcja umożliwi uzyskanie indywidualnych informacji, które do tej pory nie były dostępne telefonicznie.

Klienci mają do wyboru dwa typy połączeń: standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Po potwierdzeniu tożsamości telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą w stanie udzielić bardziej spersonalizowanych informacji, na przykład dotyczących stanu realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Kod telePIN można ustawić samodzielnie, logując się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl. Bez potwierdzenia tożsamości, infolinia nadal będzie udzielać podstawowych informacji podatkowo-celnych oraz umożliwiać rezerwację wizyt w urzędzie.

Pilotaż nowego systemu infolinii odbył się we wrześniu i październiku i po jego sukcesie, system ten zostaje wdrożony na stałe. Koszt połączenia z infolinią jest równy opłacie za połączenie lokalne lub naliczany według taryfy operatora.

1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *