Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

KAS testuje infolinię dla klientów Urzędów Skarbowych

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wprowadza w ramach testów telefonoczne centrum obsługi. Od 4 września do 29 września br. mieszkańcy województwa podlaskiego, małopolskiego i wielkopolskiego będą mogli testować jedną infolinię dla wszystkich urzędów skarbowych.

W ramach pilotażu, zamiast kontaktować się bezpośrednio z danym urzędem, podatnicy połączą się z centralną infolinią. Co więcej, po potwierdzeniu tożsamości za pomocą telePINu, klient będzie miał dostęp do spersonalizowanej informacji podatkowo-celnej. Wcześniej takie usługi nie były dostępne telefonicznie.

Konsultanci dostępni pod numerem 22 460 59 90 udzielą ogólnych informacji podatkowych i celnych oraz pomogą w rezerwacji wizyty w najbliższym Urzędzie Skarbowym. A po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN – będą mogli udzielić informacji indywidualnych oraz informacji o stanie realizacji ew. nadpłat. Aby ustawić kod telePIN, wystarczy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego na stronie podatki.gov.pl.

Testy są częścią programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Podatnicy mogą aktualnie wiele spraw załatwić online na stronie podatki.gov.pl. Jednak dla tych, którzy preferują kontakt telefoniczny, tradycyjna Krajowa Informacja Skarbowa pozostaje dostępna pod numerem infolinii KAS.

Jak informuje KAS – celem testów jest dostarczenie administracji skarbowej informacji o potrzebach klientów i zoptymalizowanie obsługi telefonicznej w przyszłości.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Telefon zaufania dla dzieci jest i go nie ma

Działająca od ponad 13 lat infolinia 111 116 prowadzona dotąd przez fundację „Dajemy Dzieciom Siłę” przestaje działać, bo Ministerstwo Zdrowia mimo ogłoszenia konkursu, otrzymania pięciu ofert podjęło decyzję o unieważnieniu przetargu, gdyż urzędnicy uznali, że żadna nie spełnia ich oczekiwań na prowadzenie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży.
Czytaj więcej

SMS-y jednak skuteczne w realizacji wizyt w placówkach medycznych

Instytut Matki i Dziecka w Warszawie odnotował znaczący spadek liczby nieodwołanych wizyt po wprowadzeniu systemu przypominania SMS-em - informuje portal RynekZdrowia.pl. Od września 2020 roku, dzięki wykorzystaniu komunikacji mobilnej, odsetek nieodwołanych wizyt spadł z prawie 40% do zaledwie 6%. To ogromna poprawa w efektywności obsługi pacjentów i optymalizacji pracy placówki.
Czytaj więcej

Z usług e-administracji samodzielnie korzysta ponad 70 proc. firm

Ponad 70 proc. przedsiębiorstw samodzielnie korzysta z e-administracji. Jeszcze więcej, bo prawie 90 proc., przynajmniej raz uzyskało informacje za pośrednictwem strony internetowej danej instytucji. Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców jest portal biznes.gov.pl, gdzie mogą oni uzyskać dostęp do 350 e-procedur. Średnio co miesiąc z portalu korzysta 1,5 mln osób, rocznie – już ponad 15 mln. Będziemy uruchamiać kolejne udogodnienia, już niedługo planujemy wprowadzić usługę e-doręczeń – zapowiada Dominik Wójcicki z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.