Najważniejsze trendy AI w biznesie wg. raportu TOP AI DRIVEN Companies

MCI Capital Polski fundusz inwestycyjny z siedzibą w Warszawie, właśnie wydał raport TOP AI DRIVEN Companies, w którym zostały wskazane najważniejsze obecnie trendy wykorzystania AI w biznesie.

Raport stworzony przez MCI Capital z każdym rozdziałem sprawnie przeprowadza nas po najważniejszych informacjach ze świata sztucznej inteligencji. Dowiadujemy się z niego na przykład, jakie firmy obecnie przodują w Polsce przy tworzeniu algorytmów AI, a także o obecnych trendach na tym rynku.

Co jest obecnie popularne na rynku AI?

Obecnie dominującym trendem na rynku AI jest rozwój uczenia maszynowego oraz głębokiego uczenia. Umożliwiają one maszyną samodzielne przyswajanie wiedzy na podstawie udostępnionych dla nich danych, bez konieczności szczegółowego ich programowania. Przykładowo takie zastosowania są wprowadzone do autonomicznych pojazdów, które za pomocą ML są, w stanie samodzielnie się poruszać, a także podejmować samodzielne decyzje.

Wykorzystywanie języka naturalnego (NLP) jest również silnie trendujące. Maszyny za pomocą tych funkcji mogą reagować na ludzkie języki i komunikaty. Firmy często wykorzystują go w algorytmach chatbotów i voicebotów do obsługi klienta. Takie narzędzie może prowadzić zaawansowaną konwersację z żywym człowiekiem, pomagając mu i odpowiadając na zadane pytania. Przodujące w tym trendzie są według raportu takie firmy jak Amazone i Google, które wykorzystują (NLP) do rozwoju asystentów głosowych.

Sztuczna inteligencja może zarządzać także danymi i analizować duże ich zbiory. Pozwala to na wydobywanie cennych informacji, co przekłada się na podejmowanie efektywniejszych decyzji biznesowych. Firmy dzięki tej technologii, mogą pozyskiwać informacje o konsumentach, a także prognozować trendy rynkowe.

Istotnym trendem technologicznym jest również robotyka. Maszyny wyposażone w sztuczną inteligencję są, w stanie wykonywać zaawansowane zadania lepiej niż człowiek. Na przykład mogą być one wykorzystywane do montażu, zwiększając tym samym efektywność produkcji.

REKLAMA

Wykorzystanie AI jest zauważalne również w rozwoju smart cities. Sztuczna inteligencja w miastach jest wykorzystywana do zarządzania ruchem miejskim, monitorowania poziomu zanieczyszczeń powietrze i poprawy sprawności usług publicznych.

W tych obszarach ma przyszłość AI

Sztuczna inteligencja odnajdzie zastosowanie w szczególności w branży e-commerce. Personalizacja wszelkich produktów wiedzie główny prym na świecie, co widać po działalności światowych gigantów. 

W branży e-commerce gigant rynku Amazon wykorzystuje AI do personalizacji rekomendacji produktowych dla swoich klientów. Dzięki zaawansowanym algorytmom Amazon jest w stanie analizować historię zakupów, preferencje i zachowania przeglądania, co pozwala na oferowanie klientom spersonalizowanych rekomendacji, zwiększając satysfakcję klientów i sprzedaż. – pisz w raporcie.

W przyszłości pod względem wykorzystywania sztucznej inteligencji rozwinie się również, branża medyczna. W nadchodzących latach AI będzie jeszcze skuteczniej diagnozowała choroby i dobierała leczenie. Algorytmy AI skuteczniej wykryją raka, a także będą mogły tworzyć spersonalizowane terapie lekowe na podstawie genetyki pacjenta.

Obszar, którego nie pominie AI to edukacja. Sztuczna inteligencja, już niedługo będzie mogła personalizować proces nauczania i dostosowywać go pod dane umiejętności ucznia. Doprowadzi to do bardziej elastycznego i efektywniejszego procesu edukacyjnego.

AI zapewni nam w przyszłości również cyberbezpieczeństwo. Algorytmy będą mogły nas ochronić przed atakami cybernetycznymi. Sztuczna inteligencja dzięki swoim możliwością analitycznym dużo łatwiej jest w stanie wykrywać zagrożenia i efektywnie reagować.

Sztuczna inteligencja tworzy wyzwania i bariery dla biznesu…

Jednym z najważniejszych wyzwań dla biznesu będzie zapewnienie użytkownikom bezpieczeństwa i prywatności ich danych. Sztuczna inteligencja wykorzystuje miliony danych, co rodzi obawy nad ich prywatnością. Być może nadchodzące prawa takie jak AI Act znajdą stosowne rozwiązania w tym zakresie.

Wszelkie kwestie moralnoetyczne dotyczące uprzedzeń AI wynikających z danych, również tworzą poważny problem. Największy zarzut do AI w tym przypadku rodzi się przy wykorzystaniu jej w procesach rekrutacyjnych.

Kolejnym problemem jest wdrożenie AI do biznesu. Często wymaga to przebudowania infrastruktury i procesów panujących w firmie. Generuje to dodatkowe koszty, a także jest niezmiernie czasochłonne. 

Rynek mierzy się również z niedoborem specjalistów od AI. Sztuczna inteligencja jest dziedziną stosunkowo nową, dlatego wykształcenie odpowiednich specjalistów będzie wymagało czasu. 

Raport radzi biznesowi

W raporcie znalazły się również rekomendacje dla biznesu. Dokument zwraca uwagę na to, aby przedsiębiorcy zadali sobie pytanie, jak AI może wypełniać lukę w ich sektorze. Następnie raport rekomenduje przedsiębiorcą wejście we współpracę z firmami technologicznymi, wyspecjalizowanymi w kierunku AI. Istotne pozostaje również wprowadzenie obowiązkowych szkoleń dla personelu, w zakresie obsługi sztucznej inteligencji. Firmy muszą inwestować także w systemy do zbierania danych, w szczególności w rozwiązania oparte na chmurze. Dodatkowo przedsiębiorcy muszą być świadomi wyzwań etycznych, jakie przynosi korzystanie ze sztucznej inteligencji.

Ważne jest, aby stosować AI w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem prywatności i danych osobowych klientów. Firmy powinny śledzić rozwój przepisów dotyczących AI, aby zapewnić zgodność swoich działań z obowiązującymi regulacjami. – zaznacza raport.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *