Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

live chat

rodzaj usługi internetowej stosowanej w sprzedaży i zdalnej obsłudze internautów. Termin używany potocznie na określenie oprogramowania wykorzystywanego w celu wzbogacenia i uzupełnienia kontaktu telefonicznego w call center, a także występującego jako jedno z mediów wykorzystywanych w contact center. Sama fraza live chat nie znalazła jeszcze dobrego odpowiednika w języku polskim i będąc zapożyczeniem z języka angielskiego, powoli zagnieździła się w slangu informatycznym. Usługa live chat polega na umożliwieniu użytkownikowi prowadzenia czatu z agentem przez stronę internetową. Możliwość czatowania daje użytkownikowi aplikacja komunikatora (obecnie najczęściej stosowane są te wykonane w technologii flash lub AJAX), która nie wymaga procesu instalacji oprogramowania na komputerze użytkownika, oraz do której dostęp uzyskuje się przez kliknięcie przycisku kontaktowego. Agent w rozmowie wykorzystuje aplikację wyposażoną w zestawy narzędzi dających mu wiedzę o rozmówcy, ułatwiających komunikację oraz zaoferowanie możliwie najlepszej pomocy.
Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Indyjska Policja zlikwidowała call center sprzedawców Viagry

Indyjska Policja przeprowadziła operację likwidacji fałszywego call center, które działało w centrum handlowym w obszarze Vashi, w mieście Navi Mumbai. W wyniku działań śledczych zatrzymano 23 osobom, w tym właściciela oraz kierownika contact center.

Oskarżeni podszywali się pod przedstawicieli amerykańskich firm i oferowali swoim klientom leki, takie jak Viagra i Cialis. Następnie – wykorzystując dane kart kredytowych i debetowych swoich ofiar – pobierali znacznie większe, niż cena oferowanego produktu, kwoty.  Po nalocie na call center[1], policja odzyskała kilka zakupionych z nielegalnego procederu gadżetów, w tym dyski twarde i inne akcesoria o łącznej wartości 3,97 mln lakhów.

Oskarżeni korzystali z oprogramowania VCdial/Nextiva do wykonywania połączeń wychodzących oraz technologii VOIP[3]. Zostali złapani na gorącym uczynku podczas wykonywania połączeń do niczego nie świadomych klientów.

Właściciel call center rzekomo nabył dane osób w USA od mieszkańca Malad, w sąsiednim Bombaju. Pracownicy używali pseudonimów podczas dzwonienia do swoich ofiar i przekonująco sprzedawali im środki farmakologiczne. Dochody z tych działań przekazywane były na konto indyjskiej firmy w jednym z oddziałów banku w rejonie Kharghar.

Zatrzymano i postawiono zarzuty oszustwa 23 osobom. Oskarżono ich o wyłudzenia i oszustwa na podstawie różnych sekcji indyjskiego kodeksu karnego, oraz złamania przepisów ustawy o technologii informacyjnej oraz ustawy o telegrafie.

Warto dodać, że w ubiegłą sobotę policja w Navi Mumbai zlikwidowała podobne contact center[2] w regionie Nerul. Tam na gorącym uczynku przyłapano 13 pracowników firmy. Wszystkim postawiono zarzuty oszustwa. To kolejny sukces indyjskiej policji w walce z oszustwami telefonicznymi i fałszywymi call center działającymi na szkodę konsumentów.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
3. VOIP. (inaczej Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem Internetu. W przeciwieństwie do tradycyjnych…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Jest zgoda UOKiK na płatności odroczone w BLIK-u

Przed tygodniem (15 lipca br.) Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pozytywnie ocenił wniosek złożony przez Bank Millennium, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski oraz Mastercard w sprawie rozszerzenia działalności Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK. Organ wyraził zgodę na koncentrację, w ramach której PSP uzupełni swoje portfolio o usługę płatności odroczonych (Buy now, pay later – BNPL).