Indyjska Policja zlikwidowała call center sprzedawców Viagry

Indyjska Policja przeprowadziła operację likwidacji fałszywego call center, które działało w centrum handlowym w obszarze Vashi, w mieście Navi Mumbai. W wyniku działań śledczych zatrzymano 23 osobom, w tym właściciela oraz kierownika contact center.

Oskarżeni podszywali się pod przedstawicieli amerykańskich firm i oferowali swoim klientom leki, takie jak Viagra i Cialis. Następnie – wykorzystując dane kart kredytowych i debetowych swoich ofiar – pobierali znacznie większe, niż cena oferowanego produktu, kwoty.  Po nalocie na call center[1], policja odzyskała kilka zakupionych z nielegalnego procederu gadżetów, w tym dyski twarde i inne akcesoria o łącznej wartości 3,97 mln lakhów.

Oskarżeni korzystali z oprogramowania VCdial/Nextiva do wykonywania połączeń wychodzących oraz technologii VOIP[3]. Zostali złapani na gorącym uczynku podczas wykonywania połączeń do niczego nie świadomych klientów.

Właściciel call center rzekomo nabył dane osób w USA od mieszkańca Malad, w sąsiednim Bombaju. Pracownicy używali pseudonimów podczas dzwonienia do swoich ofiar i przekonująco sprzedawali im środki farmakologiczne. Dochody z tych działań przekazywane były na konto indyjskiej firmy w jednym z oddziałów banku w rejonie Kharghar.

Zatrzymano i postawiono zarzuty oszustwa 23 osobom. Oskarżono ich o wyłudzenia i oszustwa na podstawie różnych sekcji indyjskiego kodeksu karnego, oraz złamania przepisów ustawy o technologii informacyjnej oraz ustawy o telegrafie.

Warto dodać, że w ubiegłą sobotę policja w Navi Mumbai zlikwidowała podobne contact center[2] w regionie Nerul. Tam na gorącym uczynku przyłapano 13 pracowników firmy. Wszystkim postawiono zarzuty oszustwa. To kolejny sukces indyjskiej policji w walce z oszustwami telefonicznymi i fałszywymi call center działającymi na szkodę konsumentów.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
3. VOIP. (inaczej Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem Internetu. W przeciwieństwie do tradycyjnych…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *