Glovo przyspiesza. Chce dostarczać wszystko w 20 minut

Konsumenci nie chcą już czekać – Glovo odpowiada na ich potrzeby i rozwija ultra-szybkie dostawy. W rozmowie z PAP Biznes Adam Skrzypek, general manager Glovo w Polsce, zapowiedział dynamiczny rozwój usług quick commerce (q-commerce), które mają stać się odpowiedzią na rosnące oczekiwania użytkowników.

– Konsument się zmienił. Nie chce czekać dzień, czy dwa na dostawę. Uważa, że skoro może mieć wszystko na teraz, to chce mieć na teraz – mówi Adam Skrzypek, wskazując na coraz silniejszy trend natychmiastowości w zachowaniach zakupowych.

Glovo planuje jeszcze mocniejsze wejście w segment ekspresowych dostaw nie tylko jedzenia, ale też zakupów spożywczych, kosmetyków, leków, kwiatów, a wkrótce także odzieży czy sprzętu sportowego. Celem jest jedno: umożliwić klientowi zamówienie niemal wszystkiego z dostawą w 20–30 minut.

Q-commerce jako odpowiedź na nowe nawyki

Według danych przedstawionych przez Skrzypka, w Polsce z aplikacji do zamawiania z dostawą korzysta jedynie kilkanaście procent osób, choć 35 proc. ma ją już zainstalowaną. To pokazuje, że rynek wciąż ma ogromny potencjał wzrostu – zwłaszcza gdy firmy oferują coraz szybsze i wygodniejsze rozwiązania.

Założenie jest takie, żeby za pośrednictwem naszej platformy móc zamówić wszystko, co chciałoby się dostać w 20–30 minut. W zasadzie nie ma tu ograniczeń – podkreśla Skrzypek.

Glovo inwestuje w rozwój usługi Biek – czyli dostaw ultra-fast z własnych punktów dystrybucyjnych. Już dziś działa ona w 10 miastach, a planowana jest dalsza ekspansja. Firma chce także poszerzyć współpracę z sieciami handlowymi i markami, by zwiększyć dostępność różnorodnych produktów w szybkiej dostawie.

Wygoda ważniejsza niż inflacja?

Co ciekawe, zdaniem menedżera Glovo, nawet trudna sytuacja gospodarcza nie zniechęca klientów do korzystania z wygodnych usług dostawczych. – Ludzie zmieniają nawyki i nie chcą rezygnować z wygody i przyjemności – mówi Skrzypek, wskazując, że popyt na q-commerce rośnie mimo inflacji.

Z usług Glovo korzystają dziś mieszkańcy ponad 200 miast w Polsce. Jak zapowiada firma, w kolejnych miesiącach liczba ta ma się znacząco zwiększyć.

RW

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *