Teleperformance ogłasza strategię „Future Forward”

Teleperformance (TP), dostawca usług outsourcingowych w zakresie obsługi klienta zaprezentował w Nowym Jorku swoją nową strategię rozwoju o nazwie „Future Forward”. Podczas wydarzenia Capital Markets Day przedstawiono plany ukierunkowane na głęboką transformację organizacji poprzez połączenie technologii z ludzką ekspertyzą, rozwój usług opartych na sztucznej inteligencji oraz rozszerzenie oferty na nowe rynki.

Jednym z kluczowych elementów ogłoszonej strategii jest uruchomienie TP.ai FAB – autorskiej platformy technologicznej służącej do integracji AI, automatyzacji i pracy ekspertów na dużą skalę. Platforma ta będzie wspierać trzy główne filary wzrostu TP: rozwój podstawowej działalności z wykorzystaniem AI, rozszerzanie rozwiązań wertykalnych oraz eksplorowanie nowych obszarów rynku w ramach łańcucha wartości AI.

W ramach strategii TP poinformowało również o przejęciu spółki “Agents Only”, która oferuje platformę crowdsourcingową do pozyskiwania specjalistów w obszarze danych i AI. Jej zasoby – jak deklaruje TP – mają przyspieszyć realizację projektów i podnieść jakość usług w zakresie etykietowania danych, ich adnotacji oraz wsparcia rozwiązań generatywnej AI. Przejęcie to wpisuje się w szerszy plan inwestycyjny, obejmujący także współpracę z takimi firmami jak Sanas, Parloa i Ema.

Spółka zawiązała również partnerstwo z Uniwersytetem Carnegie Mellon, którego celem jest przyspieszenie badań stosowanych w zakresie współdziałania ludzi i sztucznej inteligencji. W wydarzeniu Capital Markets Day uczestniczył prof. Martial Hebert, dziekan Szkoły Informatyki CMU, który dzielił się spostrzeżeniami na temat kierunku rozwoju AI.

– Historia rozwoju TP zawsze była kształtowana przez odważne zmiany w momentach zakłóceń branżowych. Z każdą falą zmian adaptowaliśmy się, transformowaliśmy i wygrywaliśmy. Udowodniliśmy, że potrafimy przewodzić w transformacji, nadając tempo na rynku, na którym niezmiennie osiągamy lepsze wyniki niż konkurencja. Nasz nowy plan strategiczny, oparty na silnym podejściu hybrydowym człowiek-AI i odpornym modelu biznesowym, wspieranym przez gotowe na AI zespoły i wzmocnione zarządzanie, stawia nas w dobrej pozycji do realizacji ambitnych, lecz realistycznych celów finansowych i dostarczania długoterminowej wartości akcjonariuszom. – skomentował Daniel Julien, założyciel i prezes TP.

– TP to globalny lider w usługach cyfrowych z silnym dorobkiem. Aby wzmocnić nasze długoterminowe przywództwo, przyspieszamy transformację Grupy, wykorzystując pełen potencjał inteligencji ludzkiej i sztucznej. Nasza nowa strategia ‘Future Forward’ ma na celu wzmocnienie podstawowych usług, rozwój pionów sektorowych i zdobycie nowych szans w łańcuchu wartości AI. Nasz cel jest jasny: przyspieszyć wzrost, zwiększyć marże i wygenerować znaczące przepływy pieniężne, które pozwolą nam na strategiczne inwestycje i zwrot wartości akcjonariuszom. Tak będzie wyglądać TP jutra: preferowany partner strategiczny, oferujący przewagę konkurencyjną dzięki AI. – dodał Thomas Mackenbrock, wiceprezes TP.

Przejęcia i partnerstwa wspierające rozwój AI

TP poinformowało również o przejęciu firmy “Agents Only” – platformy crowdsourcingowej opartej na AI, umożliwiającej dostęp do wykwalifikowanych specjalistów z zakresu danych i AI na żądanie. Przejęcie ma na celu przyspieszenie realizacji projektów, poprawę jakości usług w zakresie etykietowania danych, anotacji i wsparcia generatywnego AI. Platforma “Agents Only” zostanie zintegrowana z TP.ai FAB.

Równolegle, TP rozwija program partnerski w obszarze AI, planując inwestycje do 100 mln euro w 2025 roku. Współpraca została już nawiązana m.in. z:

  • Sanas – firmą specjalizującą się w rozpoznawaniu mowy w czasie rzeczywistym,
  • Parloa – platformą do zarządzania agentami AI dla obsługi klienta,
  • Ema – nowatorską platformą agentycznej AI.
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *