TAURON Dystrybucja: dynamiczny rozwój elektronicznej obsługi klientów

TAURON Dystrybucja odnotowuje znaczący wzrost liczby klientów korzystających z elektronicznych form obsługi. W pierwszym kwartale 2024 roku spółka zdalnie obsłużyła blisko 610 tysięcy spraw, co jest wynikiem coraz większego zainteresowania cyfrowymi kanałami komunikacji.

Firma planuje dalszą digitalizację procesów obsługi, co ma na celu poprawę i przyspieszenie obsługi klientów.

Ponad 21% klientów TAURON Dystrybucji korzysta z usług online, załatwiając sprawy związane z dostawą energii bez wychodzenia z domu, korzystając z infolinii oraz interaktywnych formularzy dostępnych na stronie internetowej. Najbardziej popularne formularze to: „wniosek o przyłączenie do sieci”, „zgłaszanie przyłączenia mikroinstalacji” oraz formularz kontaktowy „napisz do nas”.

– Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem obsługowym są formularze elektroniczne, które udostępniamy klientom na naszej stronie internetowej. Na pogrupowanych tematycznie podstronach klienci znajdują gotowe formatki, pozwalające na sprawne przygotowanie dokumentów i przekazanie danych, koniecznych do załatwieniu konkretnych spraw. Takich formularzy mamy 16 na stronie tauron-dystrybucja.pl. Dwa kolejne zostaną udostępnione w najbliższym czasie – mówi Marcin Marzyński, wiceprezes zarządu TAURON Dystrybucji. 

Blisko 40% klientów załatwiających swoje sprawy elektronicznie korzysta z interaktywnych wniosków przygotowanych przez TAURON Dystrybucję. W pierwszym kwartale 2024 roku formularze te zostały wykorzystane przez klientów niemal 48 tysięcy razy. Łącznie, klienci zwrócili się do spółki za pomocą elektronicznych kanałów obsługi ponad 125 tysięcy razy, używając m.in. elektronicznych formularzy, webchatu, elektronicznego Biura Obsługi Klienta „Moja Dystrybucja” oraz aplikacji eLicznik.

Pomimo rosnącej popularności elektronicznych form obsługi, najczęściej wybieranym sposobem kontaktu pozostaje infolinia. W pierwszym kwartale 2024 roku konsultanci TAURON Dystrybucji obsłużyli 307 tysięcy rozmów telefonicznych dotyczących spraw dystrybucyjnych.

TAURON Dystrybucja podejmuje również działania mające na celu zwiększenie dostępności swoich usług dla osób ze specjalnymi potrzebami. Strona internetowa oraz serwis „Moja Dystrybucja” spełniają standardy dostępności cyfrowej WCAG 2.1 AA, co umożliwia korzystanie z opisów alternatywnych, odsłuchiwanie stron na różnych urządzeniach, a także korzystanie z chatu i zamawianie rozmowy z konsultantem. Firma upraszcza również pisma i formularze, stosując prostszy i bardziej zrozumiały język, aby ułatwić komunikację z klientami.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *