Małe i średnie firmy z sektora IT przewodzą w adaptacji sztucznej inteligencji

Badanie Salesforce: małe i średnie przedsiębiorstwa są “bardziej pewne” swoich umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji niż duże firmy.
Freepik

Nowa ankieta przeprowadzona wśród 600 specjalistów IT wykazała, że małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) znacznie szybciej adaptują generatywną sztuczną inteligencję (AI) niż ich większe odpowiedniki.

Wyniki badania pokazują, że 95% specjalistów IT w MŚP czuje się pewnie, jeśli chodzi o wykorzystanie AI w swojej pracy, dostrzegając w niej duży potencjał do zwiększenia przychodów.

Generatywna sztuczna inteligencja, będąca jednym z najnowszych osiągnięć technologicznych, staje się kluczowym narzędziem demokratyzującym innowacje. Małe i średnie firmy mogą teraz konkurować na bardziej wyrównanych warunkach z dużymi przedsiębiorstwami. Zastosowanie AI przynosi MŚP korzyści takie jak głębszy wgląd w biznes, zwiększenie przychodów oraz poprawa jakości obsługi klienta.

Korzyści ze sztucznej inteligencji dla MŚP i dużych firm

Dla małych i średnich firm kluczowymi korzyściami z wykorzystania AI są lepszy wgląd w biznes, zwiększenie przychodów oraz lepsza obsługa klienta. Z kolei dla dużych przedsiębiorstw sztuczna inteligencja przynosi korzyści takie jak automatyzacja rutynowych zadań, zwiększenie wydajności oraz lepsza obsługa klienta.

Duże przedsiębiorstwa napotykają na większe trudności przy wdrażaniu nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, w porównaniu do MŚP. Zespoły IT w dużych firmach pięciokrotnie częściej zmagają się z problemami związanymi z równoważeniem szybkości wdrażania innowacji, wartości biznesowej i bezpieczeństwa. Ponadto, są one dwukrotnie bardziej zaniepokojone możliwością nadążenia infrastruktury zarządzania danymi i bezpieczeństwa za zapotrzebowaniem na innowacje.

Eksperci o roli AI w rozwoju firm

Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse małych i średnich firm. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, która przejmuje większość powtarzalnych, a czasem żmudnych zadań w ramach w pełni połączonego pakietu produktów, zespoły MŚP nagle mają więcej czasu na bardziej strategiczną i wartościową pracę, taką jak nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami i partnerami. W rezultacie mogą działać równie szybko – lub szybciej – niż większe firmy, jednocześnie znacznie poprawiając jakość obsługi klienta – mówi Kristopher Billmaier, dyrektor generalny Salesforce Starter Suite.

      Te wyniki badania podkreślają, że małe i średnie firmy, dzięki elastyczności i szybkiemu wdrażaniu innowacji, są w stanie skutecznie wykorzystać potencjał generatywnej sztucznej inteligencji do swojego rozwoju i konkurowania z większymi graczami na rynku.

      Add a comment

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *