Nowe narzędzie AI wspierające zespoły produktowe w analizie opinii klientów

Pendo, kompleksowa platforma do zarządzania doświadczeniami produktowymi, ogłosiła wprowadzenie Pendo Listen – nowego narzędzia w ramach platformy Pendo One.
fot. Freepik

Jak informują twórcy, Pendo Listen przyspiesza odkrywanie i tworzenie produktów, umożliwiając firmom szybsze wprowadzanie udanych produktów na rynek. Produkt ich centralizuje opinie klientów z różnych źródeł, wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do wyciągania wzorców i wniosków z tych opinii oraz pozwala zespołom produktowym ustalać strategię produktową i komunikować swoje plany klientom. Dzięki kompleksowemu spojrzeniu na opinie klientów, wszystkie zgromadzone w jednym miejscu, zespoły produktowe mogą pewniej budować i wprowadzać na rynek produkty, które klienci pokochają i za które będą skłonni zapłacić.

– Pendo Listen umieszcza obiektywne opinie klientów w centralnym miejscu, dzięki czemu możemy zidentyfikować najważniejsze obszary naszego produktu, na których należy się skupić. Możemy dać klientom bardziej ‘widoczny’ głos, a następnie dzielić się z nimi naszą mapą drogową. To coś, co powinien robić każdy zespół produktowy – powiedział Ben Hollinsworth, szef działu projektowania produktów w londyńskiej firmie Alto (część Houseful), wiodącego na rynku oprogramowania CRM[1] dla agentów nieruchomości w Wielkiej Brytanii.

Pendo Listen jest kluczowym narzędziem dla dzisiejszych firm w obliczu przyspieszającej transformacji cyfrowej, podczas gdy brakuje talentów w dziedzinie badań i rozwoju (R&D) – Departament Pracy USA oszacował, że globalny niedobór inżynierów oprogramowania może osiągnąć 85,2 miliona do 2030 roku. Istotne jest, aby deweloperzy tworzyli produkty i funkcje, z których klienci faktycznie korzystają i które przynoszą zwrot z inwestycji w R&D.

– Zadaniem zespołów produktowych jest zrozumienie potrzeb klientów i współpraca z deweloperami nad tym, co należy zbudować. Ale odkrywanie potrzeb produktu jest zbyt ręczne i czasochłonne – powiedział Todd Olson, CEO i współzałożyciel Pendo. – To idealny przypadek użycia dla AI i automatyzacji. Pendo Listen może natychmiast oddzielić sygnały od szumu w opiniach użytkowników, umożliwiając zespołom produktowym projektowanie najlepszych rozwiązań i efektywne wykorzystanie czasu deweloperów.

Pendo Listen jest niezwykle efektywne, ponieważ płynnie integruje się z funkcjami analizy zachowań użytkowników, odtwarzaniem sesji i komunikatami w aplikacji oferowanymi przez Pendo. Klienci mogą:

  • Zbierać sugestie i prośby o funkcje od użytkowników podczas korzystania z aplikacji, za pośrednictwem nowego portalu klienta.
  • Natychmiast wyodrębniać i kategoryzować tematy w opiniach za pomocą AI oraz przypisywać je odpowiednim zespołom produktowym.
  • Zrozumieć opinie użytkowników w kontekście, porównując je z rzeczywistymi danymi dotyczącymi użytkowania lub oglądając nagranie sesji użytkownika tuż przed przesłaniem opinii.
  • Angażować użytkowników po przesłaniu opinii, wysyłając wiadomości w aplikacji. Wiadomości te można wykorzystać do testowania nowych pomysłów, komunikowania wprowadzenia nowej funkcji lub edukowania na temat zestawu funkcji.
  • Tworzyć mapy drogowe dla klientów w celu komunikowania planów i zamykania pętli z użytkownikami, którzy zgłosili opinie.
  • Wysyłać wymagania z kontekstem klienta do inżynierów za pośrednictwem integracji z Jira i Azure DevOps.
Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *