Start-up wywodzący się z Salwadoru, właśnie uzyskał kwotę w wysokości 2 milionów dolarów. Pieniądze ma przekazać na rozwój swojego inteligentnego systemu bezpieczeństwa o nazwie VisionX, który już niedługo zostanie za implikowany do sklepów Walmart w Meksyku.
VisionX rewolucją w systemach bezpieczeństwa
Julio Abrego, CEO Spot Technologies, założył swój start-up w 2018 roku, z wizją stworzenia algorytmu do widzenia komputerowego, który miałby w przyszłości usprawnić monitoring. Dzisiaj spełnia on swoje marzenia i dzięki pozyskanemu funduszowi zaczyna rozwijać swój flagowy produkt VisionX.
Narzędzie oparte jest na technologii głębokiego uczenia i wizji komputerowej. Za ich pomocą w sposób efektywny jest w stanie analizować zachowanie konsumentów i wykrywać sytuacje potencjalnej kradzieży. VisionX może m.in. analizować płeć i wiek, identyfikować formację tłumu, sprawdzać obszary zainteresowania, a także liczyć osoby w danym sektorze.
Wyjątkowość swojego systemu podkreśla również sam Abrego, który mówi, że na tle konkurencji VisionX wyróżnia się pod wieloma względami. Przede wszystkim narzędzie umożliwia wszechstronną i elastyczną integrację modułów analizy wideo i wykrywanie złodziei.
Spot skupia się na przekształcaniu istniejących kamer w supermarketach w zaawansowane narzędzia do wykrywania zachowań konsumentów i zapobiegania kradzieżom. Ta podwójna funkcjonalność analizy bezpieczeństwa i zachowań konsumentów jest wyjątkowa i zapewnia klientom znaczną wartość dodaną. – mówi Julio Abrego.
Prezes start-upu nowy kapitał zamierza również przeznaczyć na badania nad VisionX 2.0, którego premiera jest planowana na ten rok. Nowa wersja narzędzia ma być jeszcze dokładniejsza i wykrywać drobne kradzieże w obszarze kas samoobsługowych, a także brutalne zachowania.
Start-up aniołem stróżem Walmart
Start-up prężnie się rozwija i wprowadza swoją technologię u wielu wpływowych klientów. Jednym z nich jest Walmart, który wdrożył technologię VisionX już w 450 sklepach na terenie Chile. System ma również w tym roku zostać rozszerzony na placówki dyskontu w Meksyku. Dodatkowo Spot Technologies prowadzi rozmowy z siecią Oxxo w kwestii za implikowania technologii w 21 000 sklepach firmy w Ameryce Łacińskiej.