Japoński Rakuten tworzy nową AI

Japoński światowy potentat w branży e-commerce przedstawił ostatnio plan na stworzenie nowego dużego modelu językowego, który ma być wykorzystany do celów wewnętrznych.

Hiroszi Mikitani dyrektor generalny Rakuten, 3. największego przedsiębiorstwa na świecie w branży e-commerce zapowiedział stworzenie nowego AI. W wywiadzie udzielonym dla CNBC mówił on, że Japońskie przedsiębiorstwo chce dołączyć do technologicznego wyścigu z gigantami AI.

Hiroszi Mikitani opowiada o nowym modelu językowym Rakuten.

Kraj kwitnącej wiśni stworzy nowe AI

Rakuten zaznacza, że jest w stanie stworzyć w najbliższym czasie zaawansowany algorytm sztucznej inteligencji, oparty na ogromnych wewnętrznych bazach danych firmy. Przedsiębiorstwo w skali świata prowadzi wiele interesów, m.in. jest aktywne w obszarze bankowości, telekomunikacji, czy handlu elektronicznym. Dlatego, ich model językowy miałby dostęp do wielu unikalnych danych. Narzędzie według dyrektora generalnego Hirosziego Mikitani ma zapewnić firmie, większą wydajność operacyjną i skuteczność rozwiązań marketingowych nawet o 20%. Korporacja w przyszłości planuje również technologię udostępnić firmom zewnętrznym.

Firma nie potwierdziła jeszcze, kiedy ich duży model językowy, zasili usługi i produkty firmy. Natomiast ma to zrobić w pierwszej połowie przyszłego roku.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *