SAP SE ogłosił dziś powstanie Joule, działającego w języku naturalnym, opartego na generatywnej sztucznej inteligencji asystenta, który zmieni sposób prowadzenia biznesu. Joule, po wbudowaniu w portfolio rozwiązań chmurowych SAP dla przedsiębiorstw, będzie dostarczać proaktywnych i kontekstowych informacji zarówno z szerokich rozwiązań SAP, jak i ze źródeł zewnętrznych. Dzięki szybkiemu sortowaniu i kontekstualizowaniu informacji z wielu systemów, Joule będzie w stanie proponować bardziej inteligentne rozwiązania, co pozwoli użytkownikom na szybsze wykonywanie pracy i zapewni lepsze wyniki biznesowe w bezpieczny i zgodny z regulacjami sposób. Joule opiera się na ugruntowanym doświadczeniu SAP w zakresie przełomowych technologii, które przynoszą rzeczywiste rezultaty.
– Prawie 300 milionów użytkowników biznesowych na całym świecie regularnie korzysta z rozwiązań chmurowych SAP, więc Joule może zupełnie zmienić sposób, w jaki pracują firmy – i ludzie, którzy je napędzają. Joule czerpie z wyjątkowej pozycji na styku biznesu i technologii, jaką zajmuje SAP. Opiera się też na naszym właściwym, rzetelnym i pełnym odpowiedzialności podejściu do Business AI. Joule rozumie nie tylko to co powiesz, ale też to, co masz na myśli – mówi Christian Klein, prezes i członek zarządu SAP SE.
Joule, jako asystent będzie wbudowany w aplikacje SAP, obsługujące przeróżne procesy, od HRu po finanse, łańcuchy dostaw, zaopatrzenie i obsługę klienta, a także w SAP Business Technology Platform. Zmieni również doświadczenia użytkowników rozwiązań SAP – relacja z nim ma przypominać rozmowę z mądrym kolegą. Pracownicy będą mogli zadać pytanie lub sformułować problem w prostym, naturalnym języku i otrzymają inteligentne, kontekstowe odpowiedzi, czerpiące z bogatych zasobów danych biznesowych z całego portfolio rozwiązań SAP i źródeł zewnętrznych.
Producent będzie mógł na przykład poprosić Joule o pomoc w lepszym zrozumieniu wyników sprzedaży. Joule może zidentyfikować regiony o słabych wynikach, połączyć się z innymi zestawami danych, które ujawnią problem z łańcuchem dostaw. Wtedy automatycznie połączy się z systemem łańcucha dostaw, aby zaproponować potencjalne poprawki, do oceny przez producenta. Joule będzie stale dostarczać nowych scenariuszy dla wszystkich rozwiązań SAP. Przykładowo, w obszarze HR pomoże tworzyć bezstronne opisy stanowisk i generować odpowiednie pytania na rozmowy kwalifikacyjne.
– W miarę jak cichnie początkowy szum komunikacyjny, związany z generatywną sztuczną inteligencją, rozpoczyna się praca nad zapewnieniem wymiernego zwrotu z inwestycji w tę technologię. SAP rozumie, że generatywna sztuczna inteligencja ostatecznie stanie się częścią codziennego życia oraz pracy i koncentruje się na budowie asystenta biznesowego, który generuje odpowiedzi w oparciu o rzeczywiste scenariusze – a także na wprowadzeniu niezbędnych zabezpieczeń, aby zapewnić jego odpowiedzialne funkcjonowanie – powiedział Phil Carter, wiceprezes Worldwide Thought Leadership Research, IDC.