Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Comarch największym krajowym dostawcą systemów ERP

Comarch potwierdził pozycję największego krajowego dostawcy oprogramowania ERP, a jego udział w rynku stale się umacnia, zwłaszcza w porównaniu z globalnymi graczami. W raporcie IDC „Poland Enterprise Application Software Market Analysis and 2022 Vendor Shares” firma zajęła drugie miejsce wśród dostawców systemów ERP, a pierwsze wśród polskich producentów.

Comarch posiada obecnie blisko 24% rynku, generując przychody na poziomie 75,84 mln USD. Spółka utrzymała również pozycję lidera w segmencie małych firm, zdobywając 52,4% rynku.

W 2022 roku Comarch jako jedyny z trzech największych producentów systemów informatycznych do zarządzania przedsiębiorstwem zwiększył swój udział w krajowym rynku tych rozwiązań – z 22,5% do 23,6%.

Comarch oferuje szereg produktów i modeli cenowych, co pozwala na dostosowanie ich do potrzeb danej organizacji. Jesteśmy też bardziej elastyczni w porównaniu do globalnych systemów ERP i mamy nad nimi przewagę cenową. Koszty utrzymania systemów Comarch ERP są niższe głównie dzięki rozbudowanej sieci Partnerów oraz wycenianiu naszych licencji i usług w PLN, a nie obcych walutach, co chroni Klientów przed wahaniami kursów walut – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor Sektora ERP. 

Analitycy z IDC oszacowali, że całkowita wartość rynku rozwiązań informatycznych do zarządzania przedsiębiorstwem w Polsce w 2022 roku wynosiła 321,67 mln USD, co stanowi spadek o 3,6% w porównaniu z 2021 rokiem. Ocenia się, że jest to spowodowane przede wszystkim wahaniami kursów walut związanymi z wojną w Ukrainie. W raporcie czytamy, że „pomimo różnych napięć, rynek pozostaje silny, napędzany stosunkowo pozytywnym stanem gospodarki – PKB Polski wzrósł o 5,1% w 2022 r. – oraz licznymi inicjatywami transformacji cyfrowej polskich organizacji”.

– Mimo zawirowań geopolitycznych i gospodarczych polski rynek oprogramowania dla przedsiębiorstw ma nadal duże możliwości rozwoju. W czasach niepewności, organizacje na nowo weryfikują efektywność swoich procesów biznesowych i częściej decydują sie na ich cyfryzację. To co jest obecnie najbardziej poszukiwane to rozwiązania zapewniające stabilność, bezpieczeństwo i zgodność z regulacjami, jednocześnie umożliwiające elastyczne działania i dynamiczne dostosowanie do zmieniającej się rzeczywistości – komentuje Edyta Kosowska, Product Manager IDC Europe.

Autorzy raportu wśród głównych czynników wpływających na polski rynek systemów ERP wymieniają:

  • transformację cyfrową zapoczątkowaną podczas pandemii Covid-19, w wyniku której polskie przedsiębiorstwa kontynuują inwestycje w celu digitalizacji procesów i poprawy konkurencyjności,
  • rozwój systemów ERP – obecnie przedsiębiorstwa koncentrują się na zakupie oprogramowania nowej generacji, opartego na chmurze, które szybko można skalować w odpowiedzi na rozwój firmy,
  • nadchodzący obowiązek raportowania do Krajowego Systemu e-Faktur, co sprawia, że producenci oprogramowania muszą dostosować swoje systemy do przepisów, a przedsiębiorstwa mogą wykorzystać moment konieczności spełnienia wymogów regulacyjnych, jako okazję do wprowadzenia zmian zwiększających efektywność biznesową,
  • niedobór wykwalifikowanych pracowników w niektórych obszarach i rosnąca presja na podnoszenie wynagrodzeń sprawia, że firmy chętnie inwestują w rozwiązania IT zwiększające efektywność, w tym rozwiązania do automatyzacji procesów oparte o Robotic Process Automation (RPA) czy sztuczną inteligencję, 
  • rozwój technologii generatywnej sztucznej inteligencji – oczekuje się, że w przyszłości będzie on miał znaczący wpływ na rynek ERP.

Jednocześnie obserwuje się zewnętrzne czynniki, wpływające na popyt na oprogramowanie, takie jak niepewność gospodarcza i spadek wzrostu PKB w Polsce w 2023. Może to spowodować konieczność odroczenia w czasie inwestycji w oprogramowanie IT. Dodatkowo spowolnienie gospodarcze doprowadziło do wydłużenia cykli sprzedaży rozwiązań ERP, na co producenci również muszą być gotowi.

Comarch konsekwentnie realizuje strategię oferowania szerokiej gamy produktów, w tym dodatkowych rozwiązań takich jak e-commerce, punkty sprzedaży (POS), elektroniczna wymiana dokumentów, analizy Business Intelligence, obsługa PPK, zarządzanie magazynem (WMS), optyczne rozpoznawanie tekstu (OCR), systemy zarządzania dokumentami, czy backup[1] baz danych. W połowie 2023 r. na rynku zadebiutowała także platforma sprzedażowa wszystko.pl, która jest zintegrowana z systemami Comarch ERP.

Jako producent oprogramowania przykładamy dużą wagę do działań R&D, aby stale ulepszać istniejące produkty i wprowadzać nowe rozwiązania takie jak Comarch sPrint (narzędzie do wydruków), czy usprawnienia z zakresu AI i RPA. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad rozwojem funkcjonalnym obecnych rozwiązań, szczególnie pod kątem procesów biznesowych w firmach produkcyjnych – podkreśla Zbigniew Rymarczyk.

Wtedy wiele firm zaczęło dostrzegać, że starsze oprogramowanie nie jest już wydajne ani[2] skuteczne i może stanowić przeszkodę w rozwoju firmy i jej produktywności. Dlatego zaczęto weryfikować wybory, dokonywać analizy kosztów i obliczać uzasadnienie biznesowe. W rezultacie rozwiązania Comarch okazują się często najbardziej odpowiednią i opłacalną alternatywą.

Inną istotną przewagą jest troska o bieżące dostosowywanie systemów w związku ze zmianami w prawie, aby zachować zgodność, np. z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi obowiązkowego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur.

Dostawcy działający na rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw w Polsce stoją przed szeregiem wyzwań. Zwiększające się wymagania klientów, rosnąca konkurencja oraz nieustannie zmieniające się trendy technologiczne to tylko niektóre z nich. Comarch już kilka lat temu postawił na tworzenie kompleksowej oferty, stały rozwój wbudowanych w produkty innowacji oraz elastyczne podejście do klienta. Konsekwentne realizowanie tej strategii pozwala na sukcesywne zdobywanie udziału w rynku – mówi Edyta Kosowska.

Słownik
1. backup. Inaczej kopia zapasowa.
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

ChatERP  od Comarch, czyli nowy wymiar wsparcia użytkownika

Comarch, polski producent systemów ERP, przedstawia nowe narzędzie – Comarch ChatERP to interaktywny asystent użytkownika działający na zasadach sztucznej inteligencji (AI). Innowacyjne rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym wsparciu użytkowników, zarówno w codziennej pracy, jak i w pełni autonomicznych operacjach.
Czytaj więcej

Totalizator Sportowy zadba o relacje z klientami

Totalizator Sportowy rozpoczął projekt, którego celem jest transformacja zarządzania relacjami z graczami między innymi lotto.pl. Wsparciem dla spółki w tym przedsięwzięciu będą technologie CRM firmy Salesforce – światowego lidera w systemach CRM - a wdrożeniem zajmie się certyfikowany partner Salesforce – Cloudity.
Czytaj więcej

Talkdesk z nagrodami Best of Awards

Talkdesk - platforma do obsługi centrów kontaktowych oparta na chmurze, otrzymała ostatnio znaczące wyróżnienie od TrustRadius, zaufanej platformy głosu klienta i analizy rynku. Zdobywając trzy prestiżowe nagrody Best of Awards w kategorii centrów kontaktowych na rok 2023, Talkdesk wyróżnił się w obszarach "Najlepsza Relacja", "Najlepsza Cena względem Jakości" oraz "Najlepszy Zestaw Funkcji".
Czytaj więcej

CRM najszybciej rosnącym oprogramowaniem 2018r.

Jak wynika z najnowszej prognozy Gartnera, żaden segment oprogramowania IT dla biznesu nie będzie rósł równie dynamicznie co systemy do zarządzania relacjami z klientem. Głównie dlatego, iż inwestycje w tego typu rozwiązania, obecnie coraz częściej wykorzystujące sztuczną inteligencję, wnoszą dużą wartość w światową gospodarkę – za sprawą wzrostu firmowych przychodów oraz tworzenia nowych miejsc pracy.