W najnowszym badaniu przeprowadzonym przez serwis MojeBankowanie.pl ujawniono, że obsługa klienta w kanałach zdalnych w bankach w Polsce wypada zdecydowanie lepiej niż bezpośrednio w placówkach. Wśród najlepiej ocenianych banków w kategorii obsługi zdalnej króluje Santander Bank Polska z wynikiem 93,5%, śledzony blisko przez PKO Bank Polski (91,7%) oraz Velobank (90,7%).
Badania wykazały, że komunikacja mailowa była najbardziej skuteczna, z 8 banków zaspokajających oczekiwania klientów w tym kanale. Jednakże jedynie w 74% przypadków odpowiedzi były kompletne, nie wymagając ponownego kontaktu.
Chociaż infolinie banków charakteryzowały się dobrą dostępnością, z większością połączeń przyjmowanych w ciągu minuty, tylko sześć banków osiągnęło wynik powyżej 80% w tej kategorii.
Nie można przegapić pozytywnych opinii na temat Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, Velobanku oraz PKO Banku Polskim. Infolinie tych instytucji wyróżniały się jasnym podejściem do rozmowy, dobrą znajomością oferty oraz doskonałym przygotowaniem merytorycznym.
Głównym celem kontaktu klientów z bankiem było zrozumienie, czy i na jakich warunkach dzieci i nastolatki mogą korzystać z usług bankowych. Wiele banków oferowało podstawowe informacje, takie jak dostępność oferty i bezpłatne konta dla dzieci, ale wiele ważnych szczegółów, takich jak opłaty za korzystanie z dostępu do gotówki, często było pomijane.
Ciekawym odkryciem było to, że oferta bankowa dla dzieci w wieku od 7 do 13 lat była dostępna tylko w 9 bankach, a karty płatnicze oferowane dzieciom dostępne były jedynie w 7 z nich. Wśród banków oferujących najszerszą gamę możliwości dla tej grupy wiekowej znalazły się Bank Pekao i Bank Millennium.
Badanie rzuca światło na różne podejście banków do transakcji związanych z kontami osób niepełnoletnich. Niektóre instytucje mają ograniczenia kwotowe dotyczące wydatków miesięcznych, podczas gdy inne pozwalają na wydatki do wysokości dostępnego salda.
Kluczowym wnioskiem z badania jest konieczność zwiększenia przejrzystości i standaryzacji informacji dla klientów na polskim rynku bankowym, zwłaszcza w obszarze usług dla dzieci i nastolatków.
Źródło: MojeBankowanie.pl