Koniec reklamacji pisemnych w bankach i ubezpieczeniach

Reklamacje w bankach i firmach ubezpieczeniowych także przez internet – rząd przyjął projekt ustawy.
Obraz wygenerowany przez AI

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej. Projekt, przygotowany przez Ministra Finansów, ma charakter deregulacyjny i zakłada uproszczenie procedur reklamacyjnych m.in. w bankach i towarzystwach ubezpieczeniowych. Kluczową zmianą jest możliwość składania reklamacji drogą elektroniczną.

Jak poinformowało Centrum Informacyjne Rządu, nowe przepisy mają na celu unowocześnienie i uproszczenie obsługi klienta na rynku finansowym, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom obywateli. Od momentu wejścia w życie ustawy, instytucje finansowe będą musiały zapewnić możliwość składania reklamacji online – poprzez wskazane przez siebie kanały elektroniczne.

To rozwiązanie oznacza koniec z koniecznością wizyty w placówkach czy wysyłania pism papierowych. Jeśli klient złoży reklamację drogą elektroniczną, odpowiedź również otrzyma tym samym kanałem – bez konieczności składania dodatkowego wniosku o taką formę kontaktu. Jednocześnie dla osób preferujących tradycyjną korespondencję nadal dostępna będzie możliwość otrzymania odpowiedzi na piśmie.

Nowelizacja obejmie wszystkie podmioty rynku finansowego – banki, firmy ubezpieczeniowe, towarzystwa emerytalne, instytucje płatnicze, a także brokerów, agentów i pośredników.

Teraz projekt zostanie skierowany do Sejmu, gdzie zostanie poddana głosowaniu. Ustawa wejdzie w życie po upływie trzech miesięcy od jej ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *