Grupa Play zakończyła 2024 rok z najlepszymi wynikami finansowymi w swojej historii, osiągając przychody na poziomie 10,2 miliarda złotych – to wzrost o 4% rok do roku. Kluczowy dla operatora wskaźnik EBITDAaL przekroczył po raz pierwszy granicę 4 miliardów złotych, rosnąc o 10,5% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Wzrosty odnotowano również w segmencie usług mobilnych, gdzie przychody wzrosły o 9,3% do poziomu 5,1 mld zł, oraz w usługach domowych – o 4,1%, osiągając ponad 2 mld zł. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła do ponad 13,3 miliona, a baza abonentów usług internetowych i telewizyjnych przekroczyła 2,1 miliona.
Play ósmy kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera w zakresie przenoszenia numerów (MNP), notując dodatni bilans na poziomie 61 030 numerów. Średni przychód na użytkownika (ARPU[1]) w usługach mobilnych w IV kwartale 2024 roku wyniósł 32,7 zł, co oznacza wzrost o 8,4% r/r.
Inwestycje w infrastrukturę i rozwój usług
Operator przeznaczył 1,3 miliarda złotych na rozwój infrastruktury – zbudowano 805 nowych stacji bazowych, a łączna liczba nadajników na koniec roku wyniosła 12 426. Wśród nich znalazły się zarówno najwyżej położona stacja na Kasprowym Wierchu, jak i nadajnik w Kopalni Soli Wieliczka – ponad 110 metrów pod ziemią.
Dzięki infrastrukturze Play zapewniono zasięg komórkowy we wszystkich sieciach w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Zasięg sieci 5G[2] objął już ponad 77% populacji, co możliwe było m.in. dzięki wykorzystaniu pasma C. Z kolei liczba gospodarstw domowych w zasięgu usług stacjonarnych wzrosła do 10 milionów – to efekt rozbudowy własnej sieci oraz współpracy z partnerami hurtowymi.
W 2024 roku Play nabył także 100% udziałów firmy Miconet, lokalnego dostawcy usług internetowych z województwa śląskiego, co przyczyniło się do dalszego rozwoju usług domowych.
– Rosnące wyniki finansowe i biznesowe Play potwierdzają naszą silną pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Model biznesowy Play koncentruje się na dostarczaniu wartości klientom, którym oferujemy konwergentne usługi (mobilne, stacjonarne i telewizyjne) w dobrych cenach. Ma on też istotny wpływ na bezpieczeństwo kraju, ponieważ intensywnie rozbudowujemy naszą infrastrukturę, zapewniając łączność niemal w każdym miejscu w Polsce. W 2024 roku naszym priorytetem był segment usług dla domu. Rozwijaliśmy ofertę światłowodu oraz telewizji, jak również finalizowaliśmy procesy migracji po połączeniu z UPC Polska. Kontynuowaliśmy także rozwój oferty rozwiązań dla biznesu, pozyskując kluczowych klientów w sektorach handlu detalicznego, transportu i hotelarstwa. Dzięki tym działaniom utrzymaliśmy wiodącą pozycję w kategorii usług mobilnych i zdobywamy rynek w obszarze usług domowych i dla biznesu. W imieniu pełnego zaangażowania zespołu Play chciałbym podziękować naszym klientom za zaufanie. Będziemy nadal ciężko pracować, aby każdego dnia dostarczać wyjątkowe usługi – skomentował Ken Campbell, prezes Grupy Play.
Usługi dla biznesu i rozwój cyfrowy
Segment Play dla Biznesu rozwija się dynamicznie – z rozwiązań operatora korzysta już ponad połowa firm z pierwszej setki największych prywatnych przedsiębiorstw według „Forbesa”. Równolegle rosło wykorzystanie zdalnych kanałów obsługi – liczba aktywnych kont w aplikacji Play24 przekroczyła 8 milionów.
Coraz większą popularnością cieszyła się również Telewizja Nowej Generacji, oferująca elastyczny wybór pakietów kanałów i serwisów w modelu „à la carte” – wybiera ją już co trzeci klient usług domowych.
Społeczna odpowiedzialność i działania proekologiczne
Play był największym płatnikiem podatku CIT w branży ICT za 2023 rok. W 2024 roku podpisał długoterminową umowę na dostawę energii słonecznej, wzmacniając działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firma wsparła też działania pomocowe na południu Polski po wystąpieniu powodzi, udostępniając nielimitowany internet i przekazując środki na sprzęt potrzebny poszkodowanym.
Klienci operatora aktywnie angażowali się w pomoc charytatywną – niemal 3 mln zł z SMS-ów charytatywnych trafiło do organizacji społecznych.
Operator kontynuował także wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych, wspierając działanie bezpłatnej akademii programowania 42 Warsaw, która w 2024 roku zakończyła drugą rekrutację i świętowała pierwszy rok działalności.