Sztuczna inteligencja O2 UK wykrywa już 50 milionów podejrzanych połączeń miesięcznie

Operator komórkowy O2 UK (Virgin Media O2) poinformował, że jego system oparty na sztucznej inteligencji wykrywa obecnie ponad 50 milionów podejrzanych połączeń spamowych i oszukańczych miesięcznie. Rozwiązanie „Call Defence”, stworzone we współpracy z firmą Hiya, zostało wprowadzone w listopadzie 2024 roku i od tego czasu zidentyfikowało już ponad 150 milionów takich połączeń.

Usługa, oferowana klientom O2 bez dodatkowych opłat, działa w czasie rzeczywistym i wykorzystuje technologię Adaptive AI do analizy zachowania numerów telefonów. Jeśli system uzna połączenie za potencjalnie niebezpieczne, użytkownik otrzymuje ostrzeżenie jeszcze przed odebraniem rozmowy.

Z danych operatora wynika, że połączenia oznaczone jako podejrzane są odbierane o 42% rzadziej i trwają aż o 89% krócej niż połączenia nieoznaczone. To pokazuje, że klienci realnie korzystają z podpowiedzi systemu i lepiej radzą sobie z unikaniem kontaktu z oszustami.

Technologia została automatycznie udostępniona użytkownikom telefonów z systemem Android oraz iPhone’ów z systemem iOS w wersji 18 lub nowszej. Starsze urządzenia mogą mieć ograniczony dostęp do usługi.

Murray Mackenzie, dyrektor ds. zapobiegania oszustwom w Virgin Media O2, podkreślił, że to kolejny krok w walce z nadużyciami telekomunikacyjnymi:

– Co miesiąc oznaczanych jest ponad 50 milionów podejrzanych połączeń. Pomagamy naszym klientom podejmować świadome decyzje, czy odebrać telefon. Ta bezpłatna usługa to część naszej szerszej strategii ochrony użytkowników – powiedział Mackenzie.

Operator przypomina także, że w ostatnich dwóch latach zablokował ponad 168 milionów fałszywych wiadomości SMS. Klienci są zachęcani do zgłaszania podejrzanych połączeń i wiadomości tekstowych na darmowy numer 7726. Każde zgłoszenie pomaga w doskonaleniu systemów i ograniczaniu działań oszustów.

Warto zaznaczyć, że technologia nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich operatorów korzystających z infrastruktury O2. Wiadomo jednak, że z rozwiązania korzysta m.in. Tesco Mobile (UK).

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *