Freepik

Santander Consumer Bank: ponad 70 proc. Polaków woli płacić za zakupy online w aplikacji bankowej

Nowoczesne rozwiązania bankowości mobilnej umożliwiają wygodny dostęp do pieniędzy i zarządzanie finansami z poziomu smartfona. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polak w świecie bankowości elektronicznej”, liczba klientów preferujących mobilne aplikacje bankowe stale rośnie.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Według badań, co drugi Polak woli zmieniać dane lub ustawiać stałe zlecenia w bankowości internetowej, natomiast 82 proc. woli sprawdzać swoje saldo, a 73 proc. płacić za zakupy online za pomocą aplikacji mobilnej.

Kluczowe wyniki raportu:

  • Bezpieczeństwo i łatwość użytkowania: 65 proc. Polaków uważa bezpieczeństwo za najważniejszy aspekt bankowości, a 49 proc. zwraca uwagę na łatwość użytkowania. Dla młodszej grupy wiekowej (18-29 lat) łatwość użytkowania jest szczególnie istotna (61 proc.).
  • Preferencje użytkowników: ponad 80 proc. respondentów woli sprawdzać saldo w aplikacji mobilnej. Najczęściej płatności online w aplikacji dokonują osoby w wieku 18-29 lat (92 proc.). Co drugi ankietowany preferuje również wykonywanie przelewów za pomocą aplikacji mobilnej.
  • Bankowość internetowa vs. mobilna: mobilne aplikacje są wybierane do szybkich i codziennych transakcji, podczas gdy bankowość internetowa jest preferowana do bardziej formalnych działań, takich jak zmiana danych (60 proc.), ustawianie stałych zleceń, zakładanie nowych kont czy lokat.
  • Wiek a preferencje: młodsze osoby częściej korzystają z aplikacji mobilnych nawet do formalnych zadań. Seniorzy wolą załatwiać sprawy bankowe przez bankowość internetową, co widać szczególnie w preferencjach do wykonywania przelewów i składania wniosków o kredyt.
  • Ewolucja aplikacji: Wojciech Mikołajczyk, Product Owner z Santander Consumer Banku, zaznacza, że bank dąży do ciągłego rozwoju swojej aplikacji mobilnej, dbając o jej bezpieczeństwo, wydajność i atrakcyjność, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.

Raport Santander Consumer Banku wskazuje na dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Polsce, pokazując jednocześnie różnorodne preferencje użytkowników w zależności od ich wieku i potrzeb.

Nota metodologiczna

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 8 – 23 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z bankowości elektronicznej. Próba n = 1000.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *