PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację

Użytkownicy strony internetowej PKO Banku Polskiego znajdą na niej informacje dopasowane do ich indywidualnych preferencji. Bank wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać oczekiwania klientów.

Teraz może dopasować produkt do użytkownika w czasie rzeczywistym i wyświetlić informacje o nim w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl.

Według ekspertów PKO Banku Polskiego bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Ich zdaniem personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem.

Zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe – zapowiada Marcin Bednarski, dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO Banku Polskim.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów analizy danych, PKO Bank Polski może dostosowywać treści marketingowe i oferować lepiej dopasowane produkty. Jest w stanie zidentyfikować klienta, któremu np. kończy się polisa OC i zaproponować nowe ubezpieczenie.

System dobiera treści, analizując historię aktywności klienta. Decyzje, jakie informacje wyświetlić, podejmowane są na podstawie zaawansowanych modeli machine learning. Rozwiązanie technologiczne zastosowane na stronie internetowej PKO Banku Polskiego nie tylko decyduje o doborze produktu, którym klient może być w danym momencie zainteresowany, ale również dba, by te same reklamy nie pokazywały się zbyt często.

– Dzięki dostępnym w chmurze rozwiązaniom z obszaru przetwarzania danych i sztucznej inteligencji, przygotowaliśmy aplikację, która błyskawicznie identyfikuje użytkownika strony www, pobiera dane na jego temat i tworzy rekomendacje ofert – podkreśla Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski od dawna wykorzystuje rozwiązania, które pozwalają na personalizację treści reklamowych w swoich kanałach cyfrowych. Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości ma zastąpić standardowe kampanie CRM[1] i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika.

– Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług – zaznaczył Krawczyk.

Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *