Awans w Boeingu pokazuje, że CX jest naprawdę ważny

Ubiegłotygodniowy awans wieloletniej pracowniczki firmy Boeing, Stephanie Pope, na stanowisko dyrektora operacyjnego (COO) pokazuje, że proklienckie nastawienie przynosi korzyści nie tylko osobiste, ale także i dla całego biznesu. Pope sprawiła, że kierowany przez nią dział w ciągu pierwszych 9 miesięcy odnotował jako jedyny zyski.

Pope obecnie zarządza działem posprzedażowym firmy Boeing Global Services (BGS). Jej dział jako jedyny wypracował dla spółki zyski i to pomimo problemów z łańcuchem dostaw oraz przekroczeniem kosztów, które obciążyły także dwa inne działy: samoloty komercyjne oraz obronność.

Pierwsza informacja o awansie Pope na stanowisko COO pojawiła się w Wall Street Journal. Jej nowe stanowisko sprawia, że jest jedną z głównych kandydatek na przejęcie roli CEO po Davidzie Calhounie, kiedy ten zdecyduje się zrezygnować z tej funkcji.

– Stephanie wnosi ogromne doświadczenie operacyjne, finansowe i w relacjach z klientami na to stanowisko (COO) – powiedział David Calhounie, CEO Boeinga w oświadczeniu.

Pope odpowiedzialna była za wdrożenie szeregu zmian w zakresie CX[2]. To właśnie ona była inicjatorką strategii customer experience[1]. Swoje dotychczasowe stanowisko w BGS objęła w kwietniu 2022 roku. Dział ten świadczy usługi takie jak inżynieria, konserwacja i modyfikacje, modernizacje oraz dostarcza części zamienne dla klientów komercyjnych i obronnych Boeinga. Przed 2022 rokiem zajmowała się finansami działu samolotów komercyjnych oraz wiceprezesem finansów. Wcześniej zajmowała stanowisko kontrolera w segmencie Boeing Defense, Space & Security.

Słownik
1. customer experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
2. CX. Zobacz customer experience. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *