Od pierwszego dnia administracja Bidena i Harris podjęła znaczące kroki, aby osiągnąć bardziej inkluzywne społeczeństwo dla osób z niepełnosprawnościami. Obecnie 61 milionów Amerykanów żyje z niepełnosprawnością, ale prawie połowa najpopularniejszych stron internetowych Rządu Federalnego nie jest w pełni dostępna dla wszystkich Amerykanów. Brak dostępności może prowadzić do nierównego dostępu do kluczowych usług dla milionów Amerykanów. Dlatego dziś Biuro Zarządzania i Budżetu wydaje zaktualizowane wytyczne, które wymagają od agencji federalnych, aby umieściły dostępność w centrum cyfrowych doświadczeń Rządu Federalnego – tak aby rząd mógł rzeczywiście służyć wszystkim Amerykanom.
Rząd Federalny zapewni bardziej powszechnie dostępne doświadczenia cyfrowe publiczności poprzez:
Dostarczanie dostępnych doświadczeń cyfrowych
Przed publikacją treści elektronicznych agencje powinny testować je, aby upewnić się, że spełniają wymagania dostępności. Oczekuje się, że agencje rządowe będą włączać osoby z niepełnosprawnościami do grup testujących produkt cyfrowy oraz projektowania.
Ustanawianie programów i polityk dotyczących dostępności cyfrowej
Agencje muszą wyznaczyć menedżera programu odpowiedzialnego za definiowanie i nadzorowanie procesów dostępności cyfrowej, w tym sposobu zgłaszania, śledzenia i rozwiązywania problemów z dostępnością cyfrową. Osoby z niepełnosprawnościami muszą mieć dostęp do elektronicznych informacji i danych porównywalny z tym, który jest udostępniany osobom bez niepełnosprawności.
Zakup dostępnych produktów i usług
Administracja rządowa i agencje będą zachęcane do włączania ekspertów od dostępności do procesu wyboru dostawców technologicznych, aby upewnić się, że nowa technologia informacyjna i komunikacyjna, którą planują zakupić, będzie w pełni dostępna.
Monitorowanie i naprawa problemów
Agencje powinny regularnie skanować treści internetowe, używając narzędzi i procesów testowania zarówno automatycznych, jak i ręcznych, aby w pełni ocenić, czy spełnione są wymagania dostępności i natychmiast priorytetowo traktować naprawę, jeśli nie. Dostępność cyfrowa nie jest inicjatywą “raz a dobrze”.
Kultywowanie pozytywnej kultury dostępności cyfrowej
Agencjom zaleca się regularne oferowanie szkoleń dotyczących sekcji 508 i dostępności cyfrowej pracownikom. Edukacja i świadomość są ważnym elementem w tworzeniu inkluzywnej kultury pracy.
Owe 5 wytycznych wskazują na wzrost znaczenia dostępności cyfrowej w całym Rządzie Federalnym, ale jak podkreśla administracja prezydenta Bidena – to proces, który będzie długi, ale jest konieczny do rozpoczęcia.