Kampania dostępna za pośrednictwem mikrostrony oraz aplikacji mobilnej marki i wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy. Dzięki aplikacji Burger Kinga można skanować własną twarz oceniąjąc przy tym stopień kaca. Stopień zaś oceniany jest na podstawie ściśle określanych parametrów, a wielkość zalecanego zestawu i oferowana zniżka zależą od stopnia kaca.
Kampanię stworzono we współpracy z agencją DM9 i potrwa do 2 stycznia. Wykorzystany przez Burger King pomysł ma na celu zwiększenie zaangażowania klientów wokół swojej aplikacji. Kampania “Hangover Whopper” Burger Kinga jest skoordynowana z zakończeniem roku kalendarzowego, który zwyczajowo związany jest ze wzmożoną ilością spożywania alkoholu.
– To przywilej mieć partnerów takich jak Burger King, którzy wykorzystują śmiałość, innowację i nonszalancję jako niezbędne składniki i chcą wcielać w życie takie działania marki. W tym przypadku wykorzystanie technologii rozpoznawania twarzy w połączeniu z humorem wygeneruje kolejne zabawne połączenie z konsumentami. – mówi Icaro Doria, wiceprezes i CCO DM9.
Promocja wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy i ma na celu określenie “poziomu kaca” osoby w skali od 1 do 3. W zależności od zyskanego scoringu – Burger King oferuje klientowi odpowiedni kupon rabatowy za zestaw Whopper Jr. Double, Whopper lub Whopper Double. Selfie można udostępniać na mediach społecznościowych, co zwiększa zasięg kampanii.
Wykorzystana przez autorów kampanii technologia budzi kontrowersje. W ciągu ostatnich lat Burger King stosował zabawne i kontrowersyjne akcje, aby zwiększyć zasięgi swoich kampanii marketingowych. W 2019 roku sieć oferowała swoim klientom w Brazylii darmowego Whoppera za wirtualne spalenie reklam konkurencji widocznych w przestrzeni publicznej. Rok wcześniej Burger King wykorzystał w swojej kampanii “Whopper Detour” geolokalizację, aby kierować konsumentów do swoich restauracji jednocześnie odciągając ich od np. restauracji McDonald’s.