Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Same rabaty i nagrody nie zapewniają długoterminowej lojalności klientów

Podczas gdy cena jest decydującym czynnikiem dla wielu konsumentów, rabaty i nagrody nie zapewniają długoterminowej lojalności wobec marki w 2023 roku. Tak wynika z Customer Loyalty Index (CLI) firmy SAP Emarsys, która przeprowadziła badania na ponad 10 000 konsumentów na całym świecie.

Według CLI, cena produktu nie jest zaskoczeniem dla większości klientów. Jednak dwie trzecie kupujących zmieni produkt, jeśli pojawi się tańsza alternatywa. Mimo to lojalność motywowana przywiązaniem do marek, które oferują rabaty, zachęty oraz nagrody – spadła w tym roku o 20% punktów procentowych, z 71% w 2022 r. do zaledwie 51% w 2023 r.

Wynika to z faktu, że lojalność motywowana zależy od urealnienia cen oferowanych produktów. Widać to szczególnie w sieci Internet, gdzie kupujący przełączają się, aby znaleźć lepsze oferty tam, gdzie są one dostępne. 50% konsumentów aktywnie oczekuje ekskluzywnych ofert w zamian za swoją lojalność. 42% twierdzi, że marki mogą stracić ich lojalność, jeśli ceny wzrosną. 23% po prostu uważa, że nie stać ich już na lojalność i chętnie podążają za najniższą ceną.

Tak więc, choć motywowana lojalność jest potężna, jest również ulotna. Marki muszą wyjść poza standardową ofertę, aby zabezpieczyć sprzedaż w dłuższej perspektywie. Biorąc pod uwagę, że 21% respondentów twierdzi, że sprzedawcy detaliczni i marki muszą zrobić więcej, aby zdobyć ich lojalność, a 15% jest przekonanych, że nie nagrodzili ich wystarczająco, szansa na wzbudzenie przywiązania do marki może być wyjątkowo krótka.

CLI sugeruje, że „okno możliwości”, jakie stwarza motywowana lojalność, powinno być wykorzystywane do kierowania klientów w stronę prawdziwej lojalności – lojalności opartej wyłącznie na miłości i więzi z markami. Przy wzroście True Loyalty o zaledwie 1% w latach 2022-2023, jest to jeden z najbardziej niezawodnych rodzajów lojalności, ale także jeden z najtrudniejszych do osiągnięcia.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

3 czynniki decydują o sukcesie i rozwoju firm

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.
Czytaj więcej

Niemal 80% firm z sektora MŚP dostrzega korzyści wynikające z motywowania pracowników

78,8 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm dostrzega korzyści płynące z motywowania kadr – wynika z badania zrealizowanego w 4. kwartale 2018 roku przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle, jednej z czołowych na polskim rynku firm oferujących pozapłacowe benefity pracownicze. Według reprezentantów sektora MŚP stosowanie narzędzi motywacyjnych przekłada się na większe zadowolenie, efektywność i lojalność pracowników.