Zaawansowane funkcje oferowane przez Generative Actions pozwalają na zastąpienie tradycyjnych, ograniczonych skryptów chatbotów. To oznacza, że boty będą mogły świadomie podejmować decyzje i aktywnie pomagać klientom, bazując na różnych systemach biznesowych. Co więcej, integracja z innymi systemami odbywać się ma w języku prostym, bez konieczności kodowania, co ułatwia dostosowywanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb firm.
Mike Murchison, CEO i współzałożyciel Ada[1], podkreślił znaczenie technologii generatywnej w kontekście obsługi klienta. Jak zaznaczył, ponad połowa zautomatyzowanych rozmów z klientem wymaga bardziej spersonalizowanego podejścia niż to, co oferują obecne chatboty. Takie działanie oparte jest na konkretach, takich jak rezerwacja alternatywnego lotu czy sprawdzenie statusu zamówienia, a nie tylko udzielanie ogólnych informacji.
– Technologia generatywnej sztucznej inteligencji leżąca u podstaw nowych Generative Actions firmy Ada pozwoli firmom w końcu uciec od ograniczeń skryptowych chatbotów i faktycznie rozwiązać unikalne problemy klientów za pomocą rzeczywistych działań – powiedział Mike Murchison, CEO i współzałożyciel Ada.
Tylko w czerwcu 2023 r. Ada obsłużyła ponad 16,5 miliona zautomatyzowanych rozmów z klientami w różnych kanałach i stwierdziła, że 59% (lub 9,8 miliona) zawierało co najmniej jedno pytanie, które wymagało bardziej spersonalizowanego działania. Przykłady takich żądań opartych na działaniu mogą obejmować rezerwację alternatywnego lotu lub sprawdzenie statusu zamówienia – a nie zapytanie oparte na pytaniach, takie jak pytanie o godziny pracy sklepu, zasady firmy lub inne często zadawane pytania.
Co więcej, technologia Ada Generative Actions ma zdolność do czerpania danych z różnych zaufanych systemów biznesowych. W efekcie chatboty bazujące na tej technologii mogą działać szybciej i precyzyjniej niż ludzcy agenci.