Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Nowe podejście do obsługi klienta: kanadyjska firma Ada rewolucjonizuje chatboty

Kanadyjska firma Ada, globalny lider w zakresie automatyzacji obsługi klienta opartej na sztucznej inteligencji, wprowadza innowacyjne rozwiązanie o nazwie Generative Actions. Ma ono pozwolić chatbotom na bardziej zaawansowane, spersonalizowane działania, które mają efektywnie rozwiązywać problemy klientów bez konieczności interwencji człowieka.

Zaawansowane funkcje oferowane przez Generative Actions pozwalają na zastąpienie tradycyjnych, ograniczonych skryptów chatbotów. To oznacza, że boty będą mogły świadomie podejmować decyzje i aktywnie pomagać klientom, bazując na różnych systemach biznesowych. Co więcej, integracja z innymi systemami odbywać się ma w języku prostym, bez konieczności kodowania, co ułatwia dostosowywanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb firm.

Mike Murchison, CEO i współzałożyciel Ada[1], podkreślił znaczenie technologii generatywnej w kontekście obsługi klienta. Jak zaznaczył, ponad połowa zautomatyzowanych rozmów z klientem wymaga bardziej spersonalizowanego podejścia niż to, co oferują obecne chatboty. Takie działanie oparte jest na konkretach, takich jak rezerwacja alternatywnego lotu czy sprawdzenie statusu zamówienia, a nie tylko udzielanie ogólnych informacji.

– Technologia generatywnej sztucznej inteligencji leżąca u podstaw nowych Generative Actions firmy Ada pozwoli firmom w końcu uciec od ograniczeń skryptowych chatbotów i faktycznie rozwiązać unikalne problemy klientów za pomocą rzeczywistych działań – powiedział Mike Murchison, CEO i współzałożyciel Ada.

Tylko w czerwcu 2023 r. Ada obsłużyła ponad 16,5 miliona zautomatyzowanych rozmów z klientami w różnych kanałach i stwierdziła, że 59% (lub 9,8 miliona) zawierało co najmniej jedno pytanie, które wymagało bardziej spersonalizowanego działania. Przykłady takich żądań opartych na działaniu mogą obejmować rezerwację alternatywnego lotu lub sprawdzenie statusu zamówienia – a nie zapytanie oparte na pytaniach, takie jak pytanie o godziny pracy sklepu, zasady firmy lub inne często zadawane pytania.

Co więcej, technologia Ada Generative Actions ma zdolność do czerpania danych z różnych zaufanych systemów biznesowych. W efekcie chatboty bazujące na tej technologii mogą działać szybciej i precyzyjniej niż ludzcy agenci.

Słownik
1. Ada. inaczej Average Delay to Abandon – średni czas od nawiązania do utracenia połączenia. Wartość wyrażona jednostkach czasu.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja skróci kolejki do lekarzy

Zdaniem firmy Gartner zastosowanie sztucznej inteligencji doprowadzi do rozwiązania palących problemów społecznych w takich dziedzinach, jak służba zdrowia czy bezpieczeństwo osobiste. Już w 2023 r. w samych tylko USA wzrost możliwości analitycznych i zdolności poznawczych AI pozwolą zmniejszyć liczbę przyjęć na oddziałach ratunkowych o 20 milionów.