Polscy przedsiębiorcy – jeśli już się reklamują, to 1/3 z nich nie odbiera nawet telefonów

Według raportu firmy Fachowcy.pl Ventures aż 34% polskich firm nie odbiera telefonów od potencjalnych klientów, mimo, że wydają spore pieniądze na reklamę płatną, strony www i pozycjonowanie.

Według raportu firmy Fachowcy.pl Ventures aż 34% polskich firm nie odbiera telefonów od potencjalnych klientów, mimo, że wydają spore pieniądze na reklamę płatną, strony www i pozycjonowanie.

Fachowcy.pl zbadali strony internetowe 400 firm, które działają w pięciu głównych polskich miastach (aglomeracjach) i reprezentują 20 różnych branż. Pod uwagę brano tylko te firmy, których strony internetowe znalazły się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w Google (przyjęto założenie, że tak wysoka pozycja to efekt pozycjonowania).

Następnie do wyselekcjonowanej w ten sposób grupie firm zadzwoniono wykorzystując numery podane na ich stronach internetowych. 34% przedsiębiorstw nie odebrało połączenia (32% firm mających lokal i 38% bez lokalu). Tylko w 6% firm miało automatyczne powitanie i jakąkolwiek interaktywną formę obsługę (IVR[1]). Oznacza to, że firmy nie są przygotowane na nieodebranie telefonu od klienta, a więc niejako godzą się z jego utratą.

45% stron firmowych z pierwszych 10 miejsc w Google w ogóle nie jest przygotowanych do urządzeń mobilnych, podczas gdy już 60% Polaków właśnie tak je przegląda. 55% wyszukanych firm nie miało żadnego numeru telefonu umieszczonego w wizytówce Google, co powoduje błąd konfiguracji w Google Maps. Wśród firm, które podają numer, jest to najczęściej numer stacjonarny (82%).

Ci przedsiębiorcy, którzy nie mają własnego biura czy lokalu, w 49% badanych przypadków nie podało numeru telefonu. Ci, którzy jednak to zrobili, w większości (83%) udostępnili numery komórkowe.

infografika-fachowcy-badanie

Pełny raport z badania do pobrania tutaj.

Słownik
1. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *