Grupa PZU uruchomiła wewnętrzne narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji – Copilot Chat. Z rozwiązania w formie czata korzysta już ponad 12 tysięcy pracowników z kilkunastu spółek należących do grupy. Asystent AI ma wspierać ich w codziennej pracy, m.in. w analizie danych i obrazów, redagowaniu oraz streszczaniu tekstów.
Zanim Copilot Chat został udostępniony szerokiemu gronu pracowników, przez niemal rok był testowany w ramach pilotażu z udziałem tysiąca osób. Celem było dopracowanie narzędzia, które odpowiada specyficznym potrzebom dużej instytucji finansowej, jaką jest PZU. Firma zdecydowała się na opracowanie własnego rozwiązania, które spełnia wysokie standardy prawne dotyczące bezpieczeństwa informacji i ochrony danych.
Pomysł stworzenia wewnętrznego narzędzia pojawił się niedługo po debiucie ChatGPT[1]. PZU zauważyło potencjał generatywnej AI, ale także zagrożenia, jakie wiążą się z używaniem publicznych chatbotów w środowisku korporacyjnym – zwłaszcza tam, gdzie przetwarza się informacje poufne.
Wraz z wdrożeniem Copilot Chat, PZU zapowiedziało szereg działań wspierających rozwój kompetencji cyfrowych swoich pracowników. Firma przygotowuje szkolenia, materiały edukacyjne i webinary prowadzone przez wewnętrznych ekspertów. Ich celem jest pokazanie praktycznego zastosowania asystenta AI w konkretnych zadaniach i procesach biznesowych.
Wdrożenie narzędzia Copilot Chat wpisuje się w strategię cyfryzacji i innowacji Grupy PZU, której jednym z priorytetów jest bezpieczne i efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii w dużych strukturach organizacyjnych.
Na podstawie Cashless.pl