Policja uruchamia wewnętrzne contact center z PJM i SJM

Komenda Główna Policji ogłosiła postępowanie przetargowe na kompleksową usługę zapewnienia dostępu do tłumacza polskiego języka migowego (PJM) i systemu językowo-migowego (SJM) z wykorzystaniem sieci Internet. Celem zamówienia jest umożliwienie osobom głuchym skutecznego i dostępnego kontaktu z Policją, zarówno w przypadku osobistej wizyty w jednostce, jak i w sytuacji, gdy osoba niesłysząca samodzielnie inicjuje połączenie.

Usługa obejmuje zapewnienie tłumaczy PJM i SJM posiadających odpowiednie kompetencje i doświadczenie, a także przygotowanie i wyposażenie dedykowanych stanowisk tłumaczeniowych. Tłumacze będą realizować usługę z pomieszczeń przygotowanych przez wykonawcę, z wykorzystaniem komputerów wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie, w tym VPN oraz klient Cisco Jabber. Połączenia będą realizowane w oparciu o system wideokomunikacji należący do Zamawiającego, a każde stanowisko będzie odpowiednio zintegrowane z tym systemem. Wykonawca będzie odpowiedzialny również za utrzymanie łącza internetowego o parametrach gwarantujących wysoką jakość świadczonej usługi.

Zgodnie z warunkami przetargu, połączenia z tłumaczem będą mogły być inicjowane przez funkcjonariusza Policji w trakcie wizyty osoby głuchej w jednostce (tzw. e-usługa 3) lub bezpośrednio przez osobę głuchą potrzebującą kontaktu z Policją (e-usługa 4). W tym drugim przypadku tłumacz po zakończeniu rozmowy z osobą głuchą połączy się z wybranym policjantem z Centralnej Książki Telefonicznej lub innego wskazanego wykazu.

Zamówienie zostanie udzielone wykonawcy, którego oferta otrzyma najwyższą ocenę punktową. Największe znaczenie ma cena – to kryterium waży 60 procent. Oprócz tego oceniane będą aspekty społeczne, czyli zatrudnienie przynajmniej jednej osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności na podstawie umowy o pracę do realizacji tego zamówienia – to kryterium waży 20 procent. Kolejne 20 procent punktów można uzyskać za świadczenie usługi tłumaczenia z dedykowanego pomieszczenia w siedzibie wykonawcy.

Oferty można składać do 12 maja 2025 roku do godziny 10:00. Inicjatywa ta ma na celu podniesienie poziomu dostępności usług publicznych i poprawę komunikacji między Policją a osobami głuchymi.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *