Meta ogłosiła nowe zmiany w komunikatorze WhatsApp, które mają ułatwić firmom dotarcie do klientów za pomocą bezpośrednich wiadomości promocyjnych. Nowe funkcje mają umożliwić markom prowadzenie bardziej spersonalizowanej i angażującej komunikacji z osobami, które wcześniej nawiązały z nimi kontakt.
Najważniejszą z nowości jest funkcja „rozsyłania” wiadomości – pozwoli ona firmom odpłatnie promować swoje oferty wśród użytkowników, którzy wcześniej weszli z nimi w interakcję. W praktyce oznacza to ominięcie dotychczasowych ograniczeń dotyczących wysyłania wiadomości biznesowych w WhatsAppie.
Meta zapewnia, że użytkownicy będą mieli pełną kontrolę nad otrzymywanymi komunikatami – będą mogli łatwo zrezygnować z otrzymywania konkretnych ofert, zarówno bezpośrednio w wiadomości, jak i poprzez opcję oznaczenia treści jako „nieinteresującej”.
Firma podkreśla, że będzie aktywnie monitorować reakcje na wiadomości reklamowe. Przekazy, które będą często oznaczane jako niechciane, zostaną objęte dodatkowymi ocenami, a firmy wysyłające takie treści mogą zostać ograniczone. Celem Mety jest bowiem promowanie tylko takich wiadomości, które są „wysokiej jakości, angażujące i istotne”.
Nowością jest także limit wiadomości reklamowych, które użytkownik może otrzymać w ciągu dnia. Jak podkreśla Meta, chodzi o to, by wiadomości od marek były postrzegane jako pomocne i oczekiwane, a nie jako spam. Ograniczenie liczby wiadomości ma też chronić użytkowników przed przeładowaniem skrzynki odbiorczej.