Żabka planuje ekspansję do 19,5 tys. sklepów w Polsce do 2028 roku

Grupa Żabka utrzymuje ambitne plany rozwoju sieci sprzedaży i zamierza do 2028 roku zwiększyć liczbę sklepów w Polsce do 19,5 tysiąca – poinformowali przedstawiciele spółki podczas Dnia Inwestora Indywidualnego. Na koniec 2024 roku sieć Żabki liczyła łącznie 11 069 punktów w Polsce i Rumunii, z czego 1 166 otwarto w minionym roku.

Prezes zarządu Tomasz Suchański podkreślił, że strategiczne cele firmy obejmują podwojenie sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028 oraz pięciokrotny wzrost sprzedaży w modelu like-for-like (LfL) do 2028 roku. – Otoczenie konsumenckie i trendy wspierały nasze inicjatywy, choć niepewność nadal utrzymuje się w związku z napięciami geopolitycznymi i wyzwaniami dla konsumentów – zaznaczył Tomasz Suchański.

Polska i Rumunia – rozwój zgodny z planem

W 2024 roku Żabka otworzyła około 1 100 nowych sklepów w Polsce. Jak podkreślił Tomasz Blicharski, group chief strategy & development officer, wszystkie umowy najmu na ten rok są już zabezpieczone. „To lepsza sytuacja niż w poprzednich latach, jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu 19,5 tys. sklepów w Polsce” – dodał.

W Rumunii sieć otworzyła 60 sklepów, a do połowy 2025 roku firma koncentruje się na testowaniu i dostosowywaniu formatu oraz asortymentu do lokalnych potrzeb. Obecnie działa tam już blisko 90 sklepów. – Pierwsze wnioski są pozytywne. Analizujemy, które lokalizacje i produkty cieszą się największym zainteresowaniem. Decyzje o dalszej ekspansji w Rumunii zapadną w drugiej połowie 2025 roku – poinformował Tomasz Blicharski.

Franczyza, Żabka Nano i cyfryzacja

Grupa Żabka to największa w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience, działająca w modelu franczyzowym. Oprócz tradycyjnych sklepów rozwija także nowoczesne, bezobsługowe punkty Żabka Nano oraz inwestuje w rozwój oferty cyfrowej.

Spółka zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w październiku 2024 roku i została włączona do indeksu WIG20.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *