Bank Millennium wprowadza udogodnienia dla klientów

Bank Millennium ogłosił wprowadzenie nowych rozwiązań mających na celu jeszcze większą ochronę swoich klientów przed skutkami kradzieży tożsamości i wyłudzeń finansowych.

Nowa funkcjonalność, polegająca na weryfikacji numeru PESEL, ma zapobiegać nieautoryzowanemu dostępowi do kont bankowych oraz zaciąganiu kredytów na cudze dane.

Kluczowym elementem nowych rozwiązań jest możliwość zastrzegania numeru PESEL, co ma na celu ograniczenie skutków kradzieży tożsamości. Zgodnie z nowymi przepisami prawa, od czerwca tego roku wszystkie instytucje finansowe będą zobowiązane do weryfikacji, czy PESEL klienta nie jest zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL prowadzonym przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Bank Millennium, poprzez bezpośrednie połączenie z rejestrem, będzie mógł sprawdzać dane osób starających się o różne produkty bankowe, takie jak kredyty, pożyczki, konta osobiste czy oszczędnościowe, a także podczas wypłaty gotówki w placówkach bankowych, gdy kwota przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia.

– Wdrażając nowe rozwiązania, staraliśmy się zrobić wszystko, aby nie ucierpiała wygoda obsługi naszych klientów we wszystkich kanałach kontaktu z bankiem. Jeśli klient zastrzegł numer PESEL, a dana czynność bankowa wymaga jego odblokowania, będzie mógł dokonać takiej zmiany w czasie rzeczywistym m.in. w aplikacji mObywatel – wyjaśnia Magdalena Jaskóła, kierująca Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Celem nowych rozwiązań jest zabezpieczenie konsumentów przed próbami zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione lub zmanipulowane przez cyberprzestępców. W przypadku, gdy ktoś spróbuje zaciągnąć pożyczkę lub kredyt, wykorzystując zastrzeżony numer PESEL, system automatycznie zablokuje taką operację, zatrzymując wszelkie działania.

Nowe funkcjonalności wpłyną również na działanie aplikacji mobilnej Banku Millennium, dlatego bank zachęca swoich klientów do aktualizacji aplikacji do najnowszej dostępnej wersji. Dzięki temu użytkownicy będą mogli w pełni korzystać z nowych zabezpieczeń i zapewnić sobie jeszcze większe bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej.

Bank Millennium, wprowadzając te innowacyjne rozwiązania, po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w ochronę danych swoich klientów oraz bezpieczeństwo transakcji finansowych. To kolejny krok w kierunku budowania zaufania i pewności w korzystaniu z usług bankowych.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *