Projekt ustawy zakłada, że firmy, które przenoszą swoje call center[1] za granicę, stracą możliwość korzystania z federalnych grantów i subwencjonowanych pożyczek. Ponadto, wszystkie prace związane z obsługą klienta na mocy federalnych kontraktów miałyby być wykonywane w Stanach Zjednoczonych, a rząd federalny miałby preferować firmy, które nie przenoszą miejsc pracy za granicę.
W ramach ustawy, amerykańskie firmy byłyby zobowiązane do informowania klientów o lokalizacji call center i umożliwiania transferu połączenia do centrum znajdującego się w USA, jeśli klient sobie tego zażyczy. Dodatkowo, firmy musiałyby zgłaszać Departamentowi Pracy (DOL) każdorazowe przeniesienie operacji call center poza granice USA.
Senator Brown, który od dawna walczy o zachowanie miejsc pracy w call centerach w Ohio, został wsparty przez senatorów z różnych stanów, w tym Boba Casey’a z Pensylwanii i Catherine Cortez Masto z Nevady. Ustawę popierają również tacy senatorowie jak Bernie Sanders czy Elizabeth Warren, a także organizacja związkowa Communications Workers of America (CWA).
Projekt ten ma na celu nie tylko ochronę miejsc pracy dla amerykańskich pracowników, ale również zabezpieczenie danych osobowych amerykańskich konsumentów, które mogą być zagrożone, gdy kontrolę nad nimi przejmują zagraniczne firmy i rządy.