Było “made in China” będzie “made with AI”?

Nadchodzą zmiany w informowaniu – Facebook i Instagram będą oznaczać, które treści stworzył człowiek, a za które odpowiada AI.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Od wielu lat bardzo popularne jest określenie “made in China”. Zapis ten znajdziemy na większości opakowań zabawek, elektroniki, ubrań itp.. Można zatem rzec, że stało się ono kultowe. Konsumenci zwracają na to uwagę i nieraz starają się wybierać te etykiety, na których widnieje chociażby “made in Germany” czy “made in Italy”. Coraz częściej zaczynamy na to patrzeć również pod kątem AI.

Z reguły treści, grafiki, obrazy generowane przez AI łatwo jest odróżnić od tych, które stworzył człowiek. Dla przykładu wirtualni prezenterzy telewizyjni mają bardziej “cukierkowy” wygląd (pozbawiony wad itp.). Technologia sztucznej inteligencji dynamicznie się jednak rozwija, a jej rozróżnienie bywa coraz trudniejsze. Koncern Meta – właściciel m.in. Facebooka i Instagrama zamierza wyjść naprzeciw oczekiwaniom władz i wprowadzi jaśniejsze przepisy.

Facebook i Instagram będą informować, że dana treść jest “wyprodukowana przez AI”

Na oficjalnej stronie Meta opublikowano 5 kwietnia nowe wytyczne dot. podejścia do etykietowania treści. Z komunikatu wiceprezes ds. polityki treści Moniki Bickert dowiemy się, że: “zaczniemy etykietować szerszy zakres treści wideo, audio i obrazu jako „wyprodukowane przez sztuczną inteligencję”, gdy wykryjemy standardowe w dla AI wskaźniki lub, gdy ludzie zgłoszą, że przesyłają treści generowane z AI“. Zmiany mają ograniczyć zjawisko manipulowania mediami i ingerencji w wolność słowa. Nowelizacja przepisów jest próbą znowelizowania polityki medialnej, którą stworzono w 2020 roku. Pamiętajmy, że wtedy ilość treści generowanych przez AI była znikoma oraz dużo gorszej jakości.

Co mają wspólnego zmiany z wyborami prezydenckimi?

Jak słusznie zauważa serwis TheGuardian: “zmiany nastąpiły na kilka miesięcy przed listopadowymi wyborami prezydenckimi w USA, które naukowcy ostrzegają, że mogą zostać przekształcone przez generatywne technologie sztucznej inteligencji“. Oznacza to, że aktualizacja polityki treści ma pomóż w rzetelnym prowadzeniu kampanii wyborczych. GenAI co chwilę się używa do nieraz brutalnych zagrywek politycznych, a wyborcy nie są w stanie określić, czy to fikcja, czy rzeczywistość.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *