Na ten moment nie wiadomo, czy klienci PKO BP w przyszłości będą zmuszeni do zrezygnowania z usługi i skorzystania z innej oferty banku. Pewne jest natomiast to, że nie jest możliwe założenie konta indywidualnego, wspólnego, bądź dla dziecka w ramach Inteligo.
Inteligo jest marką PKO Banku Polskiego od 2002 roku. Zależność Inteligo od PKO BP, oprócz statusu właścicielskiego, polegała na prowadzeniu i nadzorowaniu operacji finansowych. W tamtych czasach konta te wyróżniały się nowoczesnością i innowacyjnością, gdyż ich klienci mogli mieć stały dostęp do swoich środków przez telefon komórkowy bądź internet. Należy jednak zaznaczyć, że Inteligo nie było pierwsze, gdyż uprzedził go mBank startując 27 listopada 2000 roku. Można zatem uznać, że konta [rpwadzpne przez elektroniczne ramię PKO BP są jednymi z pierwszych. Wraz z postępem technicznym, również w zakresie bankowości, unikalność kont zaczęła się systematycznie zmniejszać względem konkurencji. W 2010 podjęto wysiłki na rzecz nadania świeżości marce i wprowadzeniu nowych usług i produktów. Ostatecznie zabiegi nad odświeżeniem brandu nie przyniosły spodziewanego skutku.
Proces wygaszania marki nie jest jednak żadną nowością, a kontynuacją obranej strategii przez największy polski bank. W ubiegłym roku zdecydowano o zaprzestaniu obsługi bankowości firmowej i korporacyjnej. Bank oczywiście nie rezygnuje z dynamicznie rozwijającego się rynku i zachęca do założenia innych kont z oferty banku. Obecnie sztandarowym projektem jest m.in. aplikacja mobilna IKO, o której szerzej pisaliśmy tutaj.
Wygaszanie kont marki Inteligo jest procesem konsolidacji usług . Efektem tego działania będzie optymalizacja kosztów oraz wprowadzenie większej ilości nowych rozwiązań i produktów dla klientów. A doskonałą ilustracją tego, w której epoce jest Inteligo niech będzie ich strona www, której wygląd zatrzymał się dobre 10 (a może nawet 15) lat temu.