Chmielowiec podkreślił, że nowy harmonogram to krok naprzód w kierunku poprawy jakości opieki zdrowotnej i zwiększenia dostępności informacji. Infolinia ma za zadanie informować pacjentów o ich prawach, dostarczać konkretnych rozwiązań zgłoszonych problemów oraz oferować praktyczne wskazówki w dochodzeniu praw. Dostępne będą także informacje o odpowiednich instytucjach i urzędach, do których można kierować skargi.
– Jako Rzecznik Praw Pacjenta powołany zostałem do pomocy pacjentom i z tego obowiązku staram się wywiązywać jak najlepiej. Dlatego, podjąłem skuteczne działania mające na celu uzyskanie środków finansowych, niezbędnych do realizacji naszego wspólnego celu, aby pacjenci mogli uzyskać niezbędną pomoc o każdej porze dnia i nocy, w sytuacjach nagłych, w których często ich życie lub zdrowie tego wymaga. – mówi Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta – Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów. Zachęcam pacjentów do korzystania z naszego doświadczenia i wsparcia.
Infolinia ma również wspierać w rozwiązywaniu wątpliwości związanych z naruszeniami praw pacjenta, zasadami korzystania ze świadczeń zdrowotnych, a także informować o procesie dochodzenia odszkodowań i zadośćuczynienia. Dodatkowo, pod numerem 22 688 05 00, osoby z zagranicy oraz mające zablokowane połączenia z numerami 800 mogą kontaktować się z infolinią, z kosztami połączenia według taryfy operatora.
W listopadzie 2018 roku doszło do połączenia infolinii Rzecznika z infolinią Narodowego Funduszu Zdrowia, tworząc Telefoniczną Informację Pacjenta. Obsługiwana wspólnie przez pracowników Biura Rzecznika Praw Pacjenta i Narodowego Funduszu Zdrowia, zapewnia szybkie, kompleksowe i przejrzyste informacje dotyczące praw pacjenta oraz systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Zabawna jest ta infolinia – niby całodobowa, ale od poniedziałku do piątku. Jak dzieje się coś niedobrego w weekend – no sorry – zapraszamy w poniedziałek.