Nicola D’Elia, dyrektor generalny InPost na Europę Południową, nazwał to “mostem” łączącym Hiszpanię i Włochy, który został stworzony dzięki rozbudowanej sieci maszyn Paczkomat i punktów PUDO oraz możliwościom logistycznym firmy. Ta inicjatywa ma na celu promowanie handlu elektronicznego między obydwoma krajami.
Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost, podkreślił, że ekspansja międzynarodowa jest priorytetem firmy, która działa obecnie w 9 krajach i dysponuje ponad 60 000 punktami odbioru i nadania. Dotychczasowa usługa przesyłek międzynarodowych była dostępna tylko między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu. Teraz InPost wprowadza nowy międzynarodowy szlak umożliwiający przesyłki między sieciami ponad 6 000 punktów w Hiszpanii i ponad 5 000 we Włoszech.
InPost, znane jako platforma dostaw dla e-commerce, posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech oraz oferuje usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce. Firma sfinalizowała także przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay w lipcu 2021 roku i zadebiutowała na giełdzie Euronext Amsterdam w styczniu 2021 roku.