Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

CEO australijskiego operatora Optus rezygnuje z powodu awarii sieci

Niezbyt często dochodzi do sytuacji, w której szef jakiejś firmy rezygnuje tylko dlatego, że dochodzi do awarii. A okazuje się, że w Australii to nic takiego. Szef drugiej co do wielkości firmy telekomunikacyjnej Optus właśnie zrezygnował ze stanowiska prezesa zarządu.

I mimo generowanych zysków, wzrostu rentowności nic nie mogło uratować prezesa, która nadużyła zaufanie i klientów, i swoich mocodawców. Ktoś tu nie zadbał o CX[1].

Ale jej rezygnacja nie była przypadkowa. Zrezygnowała w poniedziałek, skracając swoją ponad trzyletnią kadencję z powodu masowej awarii sieci i jednym z największych naruszeń danych w Australii.

Spółka macierzysta Singapore Telecommunications (STEL.SI) ogłosiła rezygnację dyrektora generalnego Optus – Kelly Bayer Rosmarin – kilka dni po tym, jak awaria całej sieci spowodowała, że prawie połowa Australijczyków nie miała telefonu ani[2] internetu przez 12 godzin. Co więcej – abonenci operatora nie mogli połączyć się z infoliniami alarmowymi – szczególnie z linią 000 (odpowiednik 112).

Jak podał operator przyczyną awarii był błąd w systemach bezpieczeństwa Optus, a nie rutynowa aktualizacja oprogramowania, jak wcześniej podejrzewano.

Rosmarin w rozmowie z dziennikarzami powiedziała, że zdecydowała się zrezygnować po piątkowym przesłuchaniu parlamentarnym, podczas którego kierownictwo Optus stwierdziło, że firma nie ma planu awaryjnego na wypadek awarii na taką skalę.

– Mając teraz czas na osobistą refleksję, podjęłam decyzję, że moja rezygnacja leży w najlepszym interesie firmy Optus – powiedziała w oświadczeniu.

– Zdajemy sobie sprawę, że Optus musi odzyskać zaufanie klientów, ponieważ zespół pracuje nad wpływem i konsekwencjami niedawnej awarii i nadal się poprawia – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Singapore Telecommunications, Yuen Kuan Moon.

Ostatnia awaria nie była tą jedyną. Odkąd Rosmarin zaczęła kierować Optus zaliczyła w sumie dwie wpadki narażając na niebezpieczeństwo ponad 13 mln Australijczyków. W ubiegłym roku doszło do potężnego włamania do baz operatora. Ujawniono dane 10 milionów Australijczyków, co zaowocowało pozwem zbiorowym oraz licznymi dochodzeniami organów regulacyjnych.

Słownik
1. CX. Zobacz customer experience.
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

T-Mobile liderem rankingu z najniższą wartością ping

Portal RFBenchmark.pl na podstawie 26500 pomiarów użytkowników aplikacji mobilnej opublikował ranking operatorów komórkowych w Polsce w maju 2018. Zbadano szybkość i jakość Internetu mobilnego. Sieć Orange po raz kolejny mogła pochwalić się zwycięstwem w większości kategorii, ale w jednym przypadku musiała uznać wyższość T-Mobile.
Czytaj więcej

Wykorzystaj technologię RCS od Google do komunikacji ze swoimi klientami

Specjaliści GSMA Intelligence szacują, że do 2020 r. na świecie będzie 4,3 miliarda urządzeń obsługujących SMS-y nowej generacji, czyli RCS (Rich Communication Services). SMS już teraz jest najpopularniejszym kanałem komunikacji (5 mld korzystających), pozostawiającym w tyle e-maile i komunikatory (3,7 użytkowników poczty oraz 1,5 mld użytkowników miesięcznie). Potencjał nowej technologii, zmieniając całkowicie oblicze SMS-ów, pozwoli tym bardziej stać się im niekwestionowanym liderem w dziedzinie komunikacji – zarówno prywatnej i biznesowej.
Czytaj więcej

Czy na Marsie zadziała Netflix?

W tym roku mija 50 lat wypowiedzenia słynnych słów „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”. Pół wieku temu Neil Armstrong postawił pierwszy krok na księżycu. Dziś coraz częściej mówi się o wznowieniu podboju kosmosu – amerykańska administracja ogłasza plan powrotu na Srebrny Glob do 2024 roku w ramach projektu „Artemis”, a Elon Musk snuje wizję utworzenia kolonii na Marsie.