Po przeprowadzeniu śledztwa, agencja rządowa ustaliła, że obie firmy Vonage oraz Twilio pozwoliły klientom wysyłać wiadomości SMS – w tym identyfikatory nadawców (tj. skrócone nazwy firm) – bez odpowiedniego sprawdzenia, czy ich technologia nie była wykorzystywana do przeprowadzania oszustw.
Ujawniono także, że oszuści wykorzystali technologię Vonage do wysłania 3 387 fałszywych wiadomości, udających organizacje takie jak ApplePay, Commonwealth Bank czy Australia Post. W sumie firma Vonage umożliwiła wysłanie 11 780 niezgodnych z przepisami wiadomości SMS. Tymczasem ACMA uznało, że Twilio ma “niewystarczające” systemy do przestrzegania przepisów. Na szczęście w tym przypadku nie ma dowodów na to, że oszuści wykorzystali te luki.
Agencja formalnie nakazała obu firmom dostosowanie się do kodeksu dotyczącego redukcji oszustw telefonicznych i SMS-owych, wprowadzonego w lipcu 2022 r. ACMA będzie nadal przeprowadzać audyty, ostrzegając operatorów telekomunikacyjnych o możliwości nałożenia na nich kar w wysokości 250 000 dolarów za naruszenie przepisów. Walka z oszustwami SMS-owymi to priorytet dla ACMA.
Przewodnicząca ACMA, Nerida O’Loughlin, podkreśliła, jak ważne jest, aby każdy operator miał procesy zgodne z australijskimi standardami. Oświadczyła, że od wprowadzenia przepisów przeciwko SMS-owym oszustwom, australijskie firmy telekomunikacyjne zablokowały prawie 257 milionów oszukańczych wiadomości SMS. Zarówno Vonage, jak i Twilio odgrywają tutaj kluczową rolę, łącząc sieci telekomunikacyjne z internetem.
Vonage w szczególności ma wiele pracy do zrobienia, po tym jak naruszyła przepisy, nie informując o liczbie zablokowanych przez siebie oszukańczych wiadomości SMS przez trzy kolejne kwartały.
Obie firmy muszą teraz zapewnić odpowiednie kontrole, aby upewnić się, że ich klienci mają podstawy prawne do korzystania z identyfikatorów nadawców w wiadomościach SMS. Dodatkowo muszą przestrzegać wszystkich innych wymagań zawartych w przepisach ACMA przeciwko oszustwom SMS-owym.
Australijski rząd stał się bardzo rygorystyczny w tej dziedzinie, wprowadzając inicjatywę “Fighting Scams”, która pozwala ACMA na egzekwowanie działań. Ma to na celu ochronę obywateli przed stratami finansowymi i walkę z rosnącą liczbą oszustw i oszustw online.
Również dla Vonage, październik nie okazał się dla firmy tak pomyślny. Oprócz naruszenia przepisów przeciwko oszustwom SMS-owym, Ericsson, który nabył firmę w ubiegłym roku za 6,2 mld dolarów, ogłosił wcześniej tego tygodnia obniżenie wartości firmy Vonage o 2,92 mld dolarów.
Mimo to, Borje Ekholm, prezes i dyrektor generalny Ericssona, podczas telekonferencji dla inwestorów zapewnił, że Vonage pozostaje kluczem do ekspansji firmy w sektorze przedsiębiorstw.
Obecnie jednym z głównych atutów Vonage są ścisłe więzi z firmą Salesforce, które firma zamierza maksymalnie wykorzystać po niedawnym wprowadzeniu aplikacji Omnichannel[1] Messaging dla Salesforce.