W uzasadnieniu nagrody dla PKO Banku Polskiego organizatorzy zwrócili uwagę na innowacyjne podejście przy organizacji Wirtualnych Targów Pracy #PKOBankTalentów oraz działania marketingowe budujące zaangażowanie użytkowników platform metawersowych wokół marki PKO Banku Polskiego. W konkursie, którego wyniki zostały ogłoszone 19 października podczas uroczystej gali w Singapurze, PKO Bank Polski pokonał 530 projektów zgłoszonych przez 190 banków z całego świata.
Artur Kurcweil, wiceprezes PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Technologii, przypomina, że rok temu, kiedy bank uruchamiał pierwszą placówkę w Metawersie, ten projekt tratowany był jako cyfrowe laboratorium. Bank chciał wejść do wirtualnego świata i w praktyce rozpoznać, jaką wartość dodaną może wnieść do niego oraz jak biznesowo wykorzystać obecność w tej przestrzeni.
– Dziś jesteśmy bogatsi o bezcenną wiedzę i rozwiązania, które zbliżają nas do kolejnego kroku – pojawienia się na platformach gamingowych oraz budowania rozwiązań bazujących na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości – zapowiada Kurcweil – Chcemy być liderem metabankowości w naszym regionie i jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu w przyszłości Metawers będzie dla nas ważnym kanałem komunikacji z młodymi klientami – dodaje.
W maju PKO Bank Polski, jako jeden z pierwszych na świecie, zorganizował w pełni wirtualne targi pracy w Metawersie. Targi poświęcone były zarówno osobom dopiero wchodzącym na rynek pracy, jak i bardziej doświadczonym specjalistom z obszarów: IT, Data Science, Big Data, Sprzedaż, Obsługa Klienta, UX, Ryzyko czy Operacje. Na uczestników targów czekały porady dotyczące budowania ścieżki kariery na podstawie kompetencji przyszłości oraz wskazówki, jak napisać dobre CV, jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej oraz jak zrobić dobre pierwsze wrażenie. Najbardziej aktywni użytkownicy otrzymali możliwość umówienia się na indywidualną rozmowę z bankowymi rekruterami.
– W PKO Banku Polskim stale poszukujemy nowych form kontaktu z osobami zainteresowanymi pracą w banku i dlatego zdecydowaliśmy się przetestować możliwości, jakie daje w tym zakresie świat Metawers. Zorganizowaliśmy w pełni wirtualne targi pracy, które zakończyły się wielkim sukcesem – zaznacza Jolanta Wiewióra, dyrektor Pionu Relacji z pracownikami w PKO Banku Polskim.
Od 2022 roku PKO Bank Polski jest obecny na platformie Decentraland, gdzie jako pierwszy bank w Polsce uruchomił swoją wirtualną placówkę – cyfrową kopię warszawskiej PKO Rotundy. Oddział pełni funkcję cyfrowego laboratorium służącego rozwojowi narzędzi poświęconych obszarowi Metawersu. Bank testuje tam różne formy zaangażowania użytkowników oraz buduje know-how w zakresie obecności w świecie wirtualnym. Odwiedzający wirtualną Rotundę mogą zobaczyć w jej wnętrzu m.in. galerię polskiej sztuki współczesnej ze zbiorów PKO Banku Polskiego czy wystawę poświęconą historii banku. Jest też element grywalizacji, który wprowadza możliwość odnajdywania i zbierania cyfrowych kropek umieszczonych w różnych miejscach placówki.
Metawers, nazywany także metawersum lub metaświatem, to internetowa przestrzeń 3D, wspólna dla wielu użytkowników internetu, w której mogą wchodzić w interakcje ze sobą. W Metawersie żywych ludzi reprezentują awatary, które spędzają czas podobnie: pracują, bawią się, spotykają ze znajomymi i dokonują zakupów.