Credit Agricole wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które podnosi bezpieczeństwo kontaktów telefonicznych z klientami. Dzięki funkcji powiadomień „push” w aplikacji CA24 Mobile klienci otrzymują potwierdzenie, że dzwoni do nich autentyczny doradca banku. Powiadomienie pojawia się na ekranie telefonu zarówno w momencie połączenia, jak i gdy zostawiana jest wiadomość głosowa, co pozwala łatwo zweryfikować tożsamość rozmówcy.
To odpowiedź na rosnącą liczbę oszustw metodą „na doradcę bankowego”, które stanowią zagrożenie dla klientów. Rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo danych i środków finansowych, a także wspiera pracę doradców w contact center[1], którzy mogą jednoznacznie potwierdzić swoją tożsamość bez konieczności dodatkowej weryfikacji.
– Klienci zgłaszają nam przypadki przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i próbują w ten sposób wyłudzić pieniądze lub pozyskać dane do bankowości elektronicznej – mówi Dorota Wróbel, manager transformacji bankowości elektronicznej w Credit Agricole. – Aby przeciwdziałać takim sytuacjom uruchomiliśmy funkcję powiadomień w naszej aplikacji. Dzięki nim klient może być pewien, że rozmawia z nami, a nie z oszustem.
– Żeby uśpić czujność ofiary oszuści powołują się na kwestie cyberbezpieczeństwa, rzekomo właśnie powstrzymanego fałszywego przelewu lub podejrzanego wniosku o kredyt. Straszą, że komputer lub smartfon klienta został zawirusowany i trzeba go dokładnie sprawdzić. Albo że jest jakiś oszust, który próbuje klienta okraść, a dzwoniący właśnie koordynuje akcję, aby ratować te pieniądze. Może nawet udawać, że wszystko dzieje się we współpracy z policją. Scenariusze mogą się zmieniać, ale cel jest jeden – kradzież pieniędzy – dodaje Piotr Miernikiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Credit Agricole.
Podobne mechanizmy funkcjonują już w innych bankach działających w Polsce, m.in. w Velo Banku, który również wprowadził powiadomienia „push” potwierdzające autentyczność rozmów z doradcami. Wdrażanie takich funkcji staje się coraz powszechniejszym standardem w sektorze bankowym.