Credit Agricole powiadomi klientów “push-em” o telefonującym konsultancie contact center

Credit Agricole ostrzega swoich klientów przed próbami oszustw metodą „na doradcę bankowego” i przypomina, że można się przed nimi skutecznie chronić. Za każdym razem, gdy do klienta banku dzwoni prawdziwy doradca, przez aplikację CA24 Mobile wysyłane jest powiadomienie „push”. Jeśli go nie będzie, można podejrzewać, że dzwoniący nie jest pracownikiem banku, a tylko go udaje.

Credit Agricole wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które podnosi bezpieczeństwo kontaktów telefonicznych z klientami. Dzięki funkcji powiadomień „push” w aplikacji CA24 Mobile klienci otrzymują potwierdzenie, że dzwoni do nich autentyczny doradca banku. Powiadomienie pojawia się na ekranie telefonu zarówno w momencie połączenia, jak i gdy zostawiana jest wiadomość głosowa, co pozwala łatwo zweryfikować tożsamość rozmówcy.

To odpowiedź na rosnącą liczbę oszustw metodą „na doradcę bankowego”, które stanowią zagrożenie dla klientów. Rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo danych i środków finansowych, a także wspiera pracę doradców w contact center[1], którzy mogą jednoznacznie potwierdzić swoją tożsamość bez konieczności dodatkowej weryfikacji.

– Klienci zgłaszają nam przypadki przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i próbują w ten sposób wyłudzić pieniądze lub pozyskać dane do bankowości elektronicznej – mówi Dorota Wróbel, manager transformacji bankowości elektronicznej w Credit Agricole. – Aby przeciwdziałać takim sytuacjom uruchomiliśmy funkcję powiadomień w naszej aplikacji. Dzięki nim klient może być pewien, że rozmawia z nami, a nie z oszustem.

– Żeby uśpić czujność ofiary oszuści powołują się na kwestie cyberbezpieczeństwa, rzekomo właśnie powstrzymanego fałszywego przelewu lub podejrzanego wniosku o kredyt. Straszą, że komputer lub smartfon klienta został zawirusowany i trzeba go dokładnie sprawdzić. Albo że jest jakiś oszust, który próbuje klienta okraść, a dzwoniący właśnie koordynuje akcję, aby ratować te pieniądze. Może nawet udawać, że wszystko dzieje się we współpracy z policją. Scenariusze mogą się zmieniać, ale cel jest jeden – kradzież pieniędzy – dodaje Piotr Miernikiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Credit Agricole.

Podobne mechanizmy funkcjonują już w innych bankach działających w Polsce, m.in. w Velo Banku, który również wprowadził powiadomienia „push” potwierdzające autentyczność rozmów z doradcami. Wdrażanie takich funkcji staje się coraz powszechniejszym standardem w sektorze bankowym.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *