Sierra zgromadziła już początkowe finansowanie w wysokości 110 milionów dolarów od wielu inwestorów, w tym Benchmark i Sequoia, a wśród jej wczesnych klientów znalazły się takie firmy jak Weight Watchers, SiriusXM, Sonos i OluKai. Te przedsiębiorstwa wykorzystują technologię Sierry do obsługi setek tysięcy rozmów z klientami miesięcznie, co pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek zespołów obsługi klienta.
Platforma Sierra umożliwia tworzenie zawsze gotowych agentów AI, którzy rozumieją żargon, literówki i kontekst rozmów, odpowiadając z empatią i uwzględnieniem specyficznych potrzeb i emocji klientów. Co więcej, agenci AI firmy mają możliwość integracji z systemami przedsiębiorstw, co pozwala im na dostęp do danych i podejmowanie działań, gdy jest to dozwolone. Oznacza to, że agent AI może wykonywać szereg zadań, od aktualizacji subskrypcji klienta po zarządzanie złożonościami opóźnionej dostawy w systemie zarządzania zamówieniami.
Warto zauważyć, że Sierra nie ujawniła wiele na temat swojego zaplecza technologicznego, w tym modeli, jakie są i będą używane przez system, ale potwierdziła, że jej platforma jest już wykorzystywana przez wiele znanych przedsiębiorstw. Agent AI firmy OluKai był w stanie obsłużyć ponad połowę wszystkich przypadków klientów podczas szczytu zakupowego Black Friday i Cyber Monday, a agent stworzony przez Weight Watchers obsługuje prawie 70% sesji klientów, osiągając ocenę satysfakcji klienta na poziomie 4,6 na 5.
Sierra twierdzi, że jej agenci AI stanowią potężną nową kategorię oprogramowania i nie ma obecnie na rynku podobnych graczy, jednak istnieją firmy tworzące chatboty wykorzystujące LLM (Large Language Models), aby wzmocnić wewnętrzne i zewnętrzne interakcje przedsiębiorstw. Wśród nich znajdują się dobrze sfinansowane podmioty takie jak Yellow AI, Aisera, Cognigy i Kore AI.
Według Markets and Markets rynek AI konwersacyjnego był wart 10,7 miliarda dolarów w 2023 roku i oczekuje się, że będzie rósł z CAGR[1] (roczną stopą wzrostu) ponad 22% do prawie 30 miliardów dolarów do 2028 roku.